ה-Xbox One של מיקרוסופט: הישראלים נשארים מאחור

מערכת הבידור החדשה של מיקרוסופט אמורה לשמש כמרכז המדיה בבית - שיחות וידיאו בסקייפ, גלישה באינטרנט, אפליקציות, צפייה בשידורי טלוויזיה חיים, שירותי VOD ועוד - כמעט כל הדברים האלה לא יהיו זמינים ללקוחות בישראל

ההכרזה על האקס בוקס One של מיקרוסופט ביום שלישי בערב, הגיעה אחרי 8 שנים ארוכות מאז הושק הדור הקודם. מיקרוסופט שיפרה בצורה משמעותית את קונסולת המשחקים שלה, הן מהבחינה הגרפית והן מבחינת ביצועי החומרה, שמאפשרים הפעלה מהירה הרבה יותר של המכשיר ושדרוגים משמעותיים בביצועי מצלמת התנועה קינקט. עד כאן הכל טוב ויפה, ומכל השיפורים ייהנו כל הצרכנים שירכשו את הקונסולה.

הבעיה הגדולה עם ה-Xbox One, שהיא כבר לא קונסולת משחקים, אלא מכשיר שאמור לשמש כמרכז המדיה בבית. מיקרוסופט מציעה שיחות וידיאו באמצעות סקייפ, גלישה בדפדפן אינטרנט, אפליקציות כמו יו-טיוב, הולו, צפייה בשידורי טלוויזיה חיים, שירותי VOD, שירותי הזרמת מוזיקה (אקס בוקס מיוזיק), ניתוחים סטטיסטיים על משחקי ספורט ועוד דברים נפלאים רבים אחרים.

כמעט כל הדברים שציינו לא יהיו זמינים ללקוחות הישראליים וגם לצרכנים באזורים גיאוגרפיים רבים אחרים בעולם, שלא שייכים לארה"ב. ההפעלה הקולית היא חלק משמעותי יותר באקס בוקס One, היא מאפשרת העברת ערוצים ותפעול כמעט של כל חלק במכשיר.

ההפעלה הקולית מוגבלת לאנגלית. גם אנשים שמדברים אנגלית שוטפת בישראל, לא בטוח שירצו או יצליחו לתפעל את מערכת הבידור שלהם בגלל מבטא ישראלי. מדובר במערכת שאמורה לפשט ולהעשיר את חוויית הטלוויזיה, לא כזו שהמשתמש צריך להתאים את עצמו אליה.

מיקרוסופט הקדישה חלק ניכר מאירוע מסיבת העיתונאים שלה לעולם התוכן של האקס בוקס וואן. החלקים הראשונים באירוע התייחסו לעולם התוכן, כאשר הכרזות המשחקים הופיעו בחלקים מאוחרים יותר. דבר שמראה את החשיבות שמיקרוסופט מקדישה לעולם הטלוויזיה ושאר שירותי הבידור בקונסולה הבאה שלה. מיקרוסופט לא רוצה שהאקס בוקס יפנה רק לגיימרים, אלא לכל אדם שרוצה לצפות בשירותי טלוויזיה בבית.

כל מי שנכנס לשירות התוכן המשלים של מיקרוסופט - אקס בוקס לייב גולד (שירות בתשלום) בקונסולה הנוכחית שלה, הרגיש שהוא כמעט מיותר בישראל. הכוונה במקרה הזה, הוא לא לגיימרים שמחפשים רק משחקים מרובי משתתפים, אלא גישה לתוכן בידורי שונה. הלייב גולד בארץ מכיל אפליקציות בודדות ולא נותן גישה לעולם תוכן עשיר של אפליקציות תוכן כמו בארה"ב. כרגע אין תמיכה בעברית באקס בוקס, ולכן פשוט אפשר לשכוח מאפליקציות של מאקו, רשת או כל ערוץ טלוויזיה אחר.

לפחות כרגע, מיקרוסופט לא הודיעה שהאקס בוקס תגוייר לעברית או שהיא מתכוונת לפתור בעיות זכויות יוצרים שנובעות מסיבות גיאוגרפיות לתכנים שלה. אם התלהבתם מזה שסטיבן ספילברג יפיק את סדרת הטלוויזיה - היילו, ככל הנראה, בצורה חוקית באקס בוקס הבא, לא תוכלו לצפות בה בישראל.

רכישה של האקס בוקס One הבא, תשאיר את המשתמש עם חוויה חלקית מאוד. חוויית המשחק שלו תשודרג משמעותית, אבל בפרמיה שהוא כנראה ישלם על המוצר בישראל, הוא יקבל הרבה פחות.