מאות הפגינו ליד ביתו של שר האנרגיה במחאה על יצוא הגז

(עדכון) - פעילי ארגון "מגמה ירוקה" הפגינו הערב ליד ביתו של שר האנרגיה סילבן שלום בר"ג במחאה על יצוא הגז ■ "הצהרותיו של שר האנרגיה אינן מספקות"

ארגון מגמה ירוקה, המאגד מספר תנועות חברתיות וסביבתיות, קיים הערב (מוצ"ש) הפגנה נוספת ליד ביתו של שר האנרגיה והמים סילבן שלום, במחאה עם כוונת הממשלה לאשר את יצוא הגז. ההפגנה החלה בשעה 21:00 מצומת עילית ברמת-גן אל עבר ביתו של השר.

"משמח לראות ששר האנרגיה, סילבן שלום, שהחליט בימים האחרונים לקצץ באחוזי היצוא של מונופול הגז של נובל אנרג'י ודלק אנרגיה ולפרסם את הפרוטוקולים של ועדת צמח", אמרה מיכל שוקרון, דוברת מטה המאבק לשמירה על הגז הישראלי. "עם זאת, הצהרותיו של שר האנרגיה אינן מספקות, ואנו דורשים לחשוף באופן מלא לא רק את הפרוטוקולים של ועדת צמח אלא את כל המסמכים ומחקרים שנילוו למסקנת הוועדה, ולקיים דיון שקוף במליאת הכנסת, כדי שהציבור בישראל יהיה שותף להחלטה איזה שימוש ייעשה באוצר הטבע שהתגלה מול חופי ישראל, הגז הטבעי".

בהפגנה דומה שהתקיימה לפני שבועיים מול ביתו של השר על-ידי ארגון מגמה ירוקה, התפתחו עימותים עם המשטרה במהלכם נעצרו מספר מפגינים. בנוסף על כך, ניסו המפגינים לחסום את נתיבי האיילון ליד תחנת הרכבת מרכז (ארלוזורוב).

בתנועת "ישראל יקרה לנו" הודיעו הערב כי הם ייצטרפו להפגנה ובהודעה שפרסמו נאמר כי "זהו אינטרס לאומי. זה לא עניין סביבתי בלבד. פיתוח מאגר לוויתן דרוש ליצירת יתירות באספקת הגז לישראל. לא ניתן להחזיק את המשק בן ערובה ליצוא. ראינו כיצד שנה אחת ללא גז עלתה למשק מיליארדים - יש לפתח את לוויתן לתועלת המשק המקומי".