פאניקה ביפן: הניקיי צונח, בבנק המרכזי חוששים מהדפלציה

מפרוטוקולי הריבית של הבנק המרכזי לחודש אפריל, עולה כי פחות נציגים בוועדה המוניטארית סבורים כי יצליחו לעמוד ביעד אינפלציה של 2% עד מארס 2016

פאניקה ביפן: מדד הניקיי צונח היום ביותר מ-3%, לאחר פרסום פרוטוקולי החלטת הריבית של הבנק המרכזי ביפן לחודש אפריל, מהם עולה כי פחות נציגים בוועדה המוניטארית של הבנק מאמינים כי יפן תצליח להציג יעד אינפלציה של 2% עד ל"דד-ליין" שנקבע - במארס 2016.

זאת, בעוד בתחילת חודש אפריל החליט נגיד הבנק המרכזי היפני, הרוהיקו קורודה, להמשיך את הקמפיין של מובילי המדיניות הפיננסית במדינה נגד הדפלציה - וחיזק את תוכנית התמריצים של הבנק באמצעות הרחבת רכישות האג"ח לכ-7 טריליון ין (74.6 מיליארד דולר) מדי חודש. ברבעון הראשון של 2013 הסתכמו רכישות האג"ח החודשיות של הבנק המרכזי בכ-3.4 טריליון ין בממוצע.

מהפרוטוקולים, שנגעו לדיון הריבית שהתקיים ב-26 באפריל, עולה כי "מתגבר חוסר הוודאות לגבי אם השינויים בציפיות האינפלציה, יובילו לעלייה ממשית בשיעור האינפלציה". ב-JP מורגן מנתחים את הפרוטוקולים, וסבורים כי בכוונה ל"פחות נציגים" הבטוחים לגבי יעד האינפלציה - הכוונה היא ל-2 נציגים מודאגים נוספים, בוועדה המוניטארית.

לפני פרסום הפרוטוקולים, עדכן הבנק היפני בהודעה רשמית כי לפחות שניים מחברי הוועדה המוניטארית, צופים אינפלציה חיובית בשיעור של פחות מ-1%, בשנה הפיסקאלית שתסתיים במארס 2016. ממוצע תחזיות האינפלציה של הוועדה עומד כיום על 1.9%.