גפני על לפיד: "אין לאנשים כסף לחלום על חופשה והוא בורח"

לפיד ייעדר מההצבעה על העלאת המע"מ ב-1% בשל טיסה לפריז ■ ח"כ משה גפני: "האיש מנותק לגמרי מהאזרחים, אין לאנשים כסף לחלום על חופשה, והוא ברגעים שהכנסת דנה בהעלאת מע"מ ומיסים עקיפים הוא בורח במטוס לחו"ל"

ח"כ משה גפני נאם כעת במליאת הכנסת ואמר כי בעוד הכנסת נדרשת להעלות את המע"מ על כל אזרחי המדינה ולהקשות את החיים לכל הציבור, שר האוצר יאיר לפיד בורח לחו"ל. גפני ציטט פרסום באתרי החדשות שדיווחו כי לפיד נוסע לחופשה פרטית בחו"ל, ואמר כי "האיש מנותק לגמרי מהאזרחים, אין לאנשים כסף לחלום על חופשה, והוא ברגעים שהכנסת דנה בהעלאת מע"מ ומיסים עקיפים הוא בורח במטוס לחו"ל".

גפני הוסיף כי "הכנסת משדרת שאין עתיד לעם בישראל, ושהולך להיות גרוע מאי פעם. הולכים לפגוע במעמד הביניים ושכבות החלשות באופן חמור ובלי להתחשב בכלום. לפני שמביאים אלינו נציגי הציבור תכנית שנדע מה מעלים ומה מורידים, שנדע מה יעלה למשפחה ממוצעת בישראל, אם יעלו מע"מ, מס הכנסה, מביאים לנו את המס הכי גרוע שיש - העלאת המע"מ. העשירונים העליונים לא מרגישים את זה, מי שמרגיש באופן מיידי זה חלק נכבד ממשכורתו והוצאותיו - הם השכבות החלשות ומעמד הביניים. הם מרגישים את זה".

גפני הוסיף ואמר כי "עושים את זה באגרסיביות בלי לדבר על תכנית כלכלית ובלי לדון בחלופות אחרות. יש חלופות ראויות, יש אלטרנטיבה. אמר לי בכיר באוצר קיבלנו 'פראייר' במשרד האוצר ואנחנו מנצלים את זה עד תום, אני 25 שנה בכנסת ולא זוכר גזירות כלכליות כה קשות בלי היגיון ואחיזה במציאות. לפגוע ולפגוע. יש אלטרנטיבות שאפשר לעשות באופן מיידי, בטווח בינוני ויש בטווח הארוך. הייתה תכנית של שלי יחימוביץ שמכסה את הגירעון, גם זהבה גלאון ואנוכי הגשנו תכנית להביא 43 מיליארד שקל בלי פגיעה במעמד הביניים והחלשים. צריך אומץ וחשיבה. מישהו מאמין לשר האוצר שיהיה טוב יותר עוד שנה? מה יש בתכנית הקיצוצים שיהיה טוב יותר? לאנשים יהיה פחות כסף לקנות, מפעלים יצמצמו פעילות. יפטרו עובדים. יש תכניות שאפשר לשנות, צריך אומץ".

לסיום התייחס גפני ליציאתו של שר האוצר לחו"ל: "חשבתי שאפשר לסמוך על שר האוצר, חשבתי שנראה אותו כאן שיסביר, וראיתי לפני שעליתי לדבר שפורסם בכלי התקשורת כי שר האוצר היה אמור לצאת לצרפת בגלל כנס כלכלי, וביטל את זה כי היה צריך להישאר להיות שותף בהחלטה של שוויון בנטל. לפיד לא הלך לכנס הכלכלי בחו"ל כדי לעשות מסיבת עיתונאים, אבל יש העלאת מע"מ כעת, וחשבנו שהוא יבוא לפה ויתייצב להצביע, ומתברר ששר האוצר נסע לחופשה פרטית בחו"ל. כך על פי פרסומים בתקשורת, שר האוצר נוסע לחו"ל ולא בא לדיון שיגרום שתושבי שכונת הארגזים ישלמו את המע"מ".