הפועל ת"א בודקת: למי "הוציא" טביב כספים מהקופה?

750 אלף ש' ל"ספיר-טביב אירועים"; 2.3 מיליון ש' הוצאות משפטיות; 470 אלף ש' ל"מקורב"; בנוסף, הבעלים לשעבר ממשיך לשלם שכר חודשי לליהי טביב בתו

במסגרת המאבק המשפטי בין הפועל ת"א לאלי טביב, מנהלת הקבוצה מזה תקופה ארוכה בדיקה מקיפה של ההתנהלות הכלכלית של המועדון בתקופת הבעלים לשעבר - וגם במהלך העונה האחרונה, שבה טביב כבר לא היה חלק מעשי מהמועדון.

מהבדיקה, אותה מנהל משרד רו"ח ברלב ושות', המתמחה בחקירות כלכליות, עלו עד כה מספר פרטים, בין היתר כאלו הנוגעים למשיכות כספים לאנשים שהיו קשורים לטביב בתקופה בה היה בעלי המועדון.

כך למשל עולה מדו"ח הביניים של משרד ברלב ושות', כי טביב משך בסוף דצמבר 2012, כאשר כבר מעשית לא היה חלק מהמועדון, סכום של 100 אלף שקל מחשבון הקבוצה שהוגדר בהנהלת החשבונות כ"משיכת בעלים". מדובר על חשבון הקבוצה הישן, שאיתו הפעיל טביב את הקבוצה בתקופה בה היה בעלים. כיום, משתמש טביב בחשבון זה על מנת לחסל את התחייבויות וחובות העבר של הפועל, לצורך התחשבנות מול חיים רמון על עסקת מכירת המועדון לאחרון.

עוד עולה מהבדיקה, כי לקראת סוף 2012 שילם טביב מתוך אותו חשבון כ-470 אלף שקל למי שמוגדר כ"מקורב אליו מאד" ונחשב ליד ימינו בהפועל. את הכספים קיבל אותו מקורב בשלושה תשלומים (ספטמבר, אוקטובר, דצמבר 2012) על שמו, וגם עבור חברה חיצונית שבבעלותו.

בנוסף, מהבדיקה מתברר כי טביב ממשיך להוציא מחשבון זה משכורת חודשית קבועה של קצת יותר מ-10,000 שקל לבתו, ליהי טביב, שגם היא שימשה כבעלת תפקיד במועדון בתקופת הבעלות של טביב, אבל עזבה עם הגעתה של קבוצת רמון.

500 אלף דולר לרו"ח בחו"ל

עניין נוסף שעלה לאחרונה הוא אותו מכתב שהגיע להפועל ת"א ב-3 באפריל מרשות המסים ובו הבהרות לגבי ניסיון משיכה של 500 אלף דולר מחשבון הקבוצה לבחור בשם מורטי אתגר, היושב בארה"ב. אתגר הוא רו"ח של טביב בחו"ל, ורשום כמי שהחזיק עד 2008 בפלורידה חברה בשם ZIG INVESTMENTS, כשאחד מהמנהלים הרשומים בחברה הוא יצחק זיגדון. זיגדון, למי שלא מכיר, משמש כרו"ח הקבוע של טביב, ופעיל גם עכשיו בבדיקות שמבצע טביב בנוגע לרכישת בית"ר ירושלים (רו"ח זיגדון בתגובה: "מדובר בחברה שהוקמה לפני מספר רב של שנים למטרה מסוימת שלא יצאה אל הפועל, ובעצם לא היה בה שום תוכן עסקי והיא נסגרה").

ממצאים נוספים קשורים לתקופה שבה טביב עוד היה בעלים בפועל של הפועל ת"א. כך למשל, במהלך 2011 מראים דפי החשבון כי טביב הוציא מקופת הקבוצה סכום של קצת יותר מ-750 אלף ש' עבור חברת "ספיר-טביב אירועים", חברת קייטרינג שבזמנו היתה בבעלות טביב ושותפו איתן ספיר.

אחד הסעיפים הכבדים ביותר במהלך 2011 קשור להוצאות עבור שירותים משפטיים, שעלו בצורה משמעותית בהשוואה לשנה שלפני כן. מהדוחות עולה כי ב-2011 שילם טביב מקופת הקבוצה סכום כולל של כ-2.3 מיליון שקל למשרדי עו"ד שונים, העיקריים שבהם הוא משרד שפיגלמן, קורן, ברק זמיר ושות' (בו שותף עו"ד יורם זמיר שמבצע עבור טביב את ניסוח ההסכמים מול בית"ר ירושלים) ומשרד עו"ד מירקין ושות' (בו שותף אפרים ברק שייצג את טביב מול המוסדות השיפוטיים של ההתאחדות לכדורגל בישראל והמוסדות השיפוטיים של פיפ"א). כהשוואה, שנה לפני כן עמדו ההוצאות המשפטיות של הפועל ת"א על סכום של כ-600 אלף שקל.

בא-כוחו של אלי טביב, עו"ד יורם זמיר, סירב להגיב לידיעה.

ובינתיים: טביב יאלץ לשלם 235 אלף שקל למאהרן לאלה

כאמור, במסגרת הסכם מכירת הפועל ת"א לחיים רמון, הסכים טביב לקחת על עצמו את חובות העבר של המועדון, עד לתקופה בה העביר לרמון את זכויות הניהול בתחילת עונת 2012/13 הנוכחית. החובות אמורים להיווצר, בין היתר, בעקבות תביעות שעדיין עומדות נגד הפועל.

אחת מהתביעות הללו נגמרה כעת ב"זול", יחסית, מבחינת טביב: סאגת המענק/מקדמה/הלוואה בין מהראן לאלה לבין הפועל הסתיימה השבוע כאשר הבורר, עו"ד תגר עמיאל, פסק כי לאלV יזכה מהפועל ת"א לסכום של 235 אלף שקל, מהם 200 אלף שקל מענק (מהם קיזז טביב במהלך עונת 2011/12 סך של 139,552 שקל), 40 אלף שקל מענק אופ"א ו-10,000 שקל פיצוי על הפרת ההסכם, כל זאת בקיזוז 15 אלף שקל קנס שהוטל על לאלה בוועדת המשמעת הפנימית שהתקיימה לו בהפועל ת"א, וזאת מאחר ולאלה היה חתום על חוזה שאיפשר להפועל ת"א לקנוס שחקנים.

לאלה, שיוצג על-ידי עו"ד בועז לביא, תבע מהפועל ת"א כ-2 מיליון שקל: מענק של 300 אלף שקל, אכיפת חוזה משודרג לשנתיים האחרונות שלו בהפועל ת"א - 536,557 ברוטו לעונת 2010/11 ו-569,845 ברוטו לעונת 2011/12 - תשלום שכר פברואר 2012 בגובה 62,057, מענק אופ"א בגובה 40 אלף שקלים, פיצוי על עוגמת נפש ופגיעה בכושר וביכולת מקצועית בגובה של 100 אלף שקל ופיצוי על טירפוד מעבר לקבוצה פורטוגלית בגובה של חצי מיליון שקל. הפועל ת"א מצידה תבעה מלאלה להחזיר לה 200 אלף שקל שניתנה לו לטענתה כמקדמה (סכום שעודכן ל-89,037 שקל), ו-15 אלף שקל תשלום קנס.

בבוררות נטען כי לאלה דרש מענק עליה לליגת אלופות ושידרוג חוזהו. לאלה חתם על מסמך המקנה לו "מקדמה על חשבון שכר ותשלומים" וקיבל 200 אלף שקל, ולמרות זאת קבע הבורר: "הגעתי לכלל מסקנה כי סוכם בין הקבוצה לבין השחקן כי השחקן לא יהיה חייב בהשבת הסכום האמור" ו"הקבוצה לא התנהגה כמי שיש לה הסכם הלוואה עם השחקן".

הבורר דחה את תביעתו של לאלה ל-100 אלף שקל נוספים. הבורר החליט כי לאלה לא הצליח להוכיח כי הוסכם איתו על חוזה משודרג בגובה של 200 אלף דולר נטו לעונה (שהיה מחייב כאמור את הפועל ב-1.1 מיליון שקל נוספים) וגם לא להוכיח כי הייתה להפועל ת"א הצעה בגובה של 400 אלף אירו דמי העברה מפורטוגל אותה הביא רוני רוזנטל, ודחה את תביעתו.