מיזם הסיבים: ועדת המכרזים לקראת סיום העבודה

הוועדה במכרז התקשורת של במיזם חברת החשמל תנסה להכריז על הזוכה לפני הגעתו של נשיא סיסקו ג'ון צ'יימברס לישראל בעוד שבועיים

ועדת המכרזים הבוחנת את הצעתה של חברת ויה אירופה במכרז הסיבים האופטיים של חברת חשמל, תנסה לנצל את הגעתו של ג'ון צ'יימברס, נשיא סיסקו לארץ בעוד שבועיים, ולהכריז על הקבוצה שסיסקו שותפה בה (ויה אירופה) כעל הזוכה במכרז - כך נודע ל"גלובס".

צ'יימברס מגיע לישראל לטובת השתתפות בוועידת הנשיא שתיערך בירושלים בעוד שבועיים. ועדת המכרזים צפויה פחות או יותר לסיים את עבודתה באותו פרק זמן, ולהכריז על קבוצת ויה אירופה כזוכה במכרז.

צ'יימברס צפוי להיפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ביקורו ולהציג בפניו את מעורבותה של סיסקו במיזם. כפי שכבר נחשף "בגלובס", סיסקו רואה במיזם כאתר ניסויים, שכן זו תהיה הפעם הראשונה שהחברה תקים פרויקט של הנחת סיבים אופטיים לבתים ברמת מדינה.

סיסקו וחברת ויה אירופה השבדית שותפות ביניהן בכמה מיזמים דומים באירופה וארה"ב כאשר שם הן רישתו ערים. ישראל, בשל קוטנה היחסי, והשותפות עם חברת חשמל, מעניקה להם הזדמנות להביא את בשורת הסיב האופטי, ברמת פריסה ארצית לכל בית בישראל בתהליך שעשוי לקחת עד 20 שנה לערך.

סיסקו היא השותף שנושא בעיקר הנטל המימוני של המיזם, וחוברים אליה משקיעים מישראל שביחד יחזיקו 60% מהמיזם וביתר תחזיק חברת חשמל. תהליך הבחירה בויה אירופה נמצא בישורת האחרונה שלו ועל פי הערכות הרי שבתוך שבועיים אמור תהליך הבדיקה להסתיים ויה אירופה תוכרז כזוכה הרשמית במכרז על אף שהיא החברה הבלעדית שמשתתפת בו.

ברגע שהיא תוכרז כזוכה, היא תידרש להפקיד ערבויות כספיות ולאחר מכן תוקם החברה שתקבל את הרישיון ממשרד התקשורת, מה שייקח עוד חודשיים לערך. על פי התוכניות של המשקיעים, תחילת העבודות יחלו בראשית 2014.