העירייה סיכלה למיליונר צרפתי בנייה ברחוב היקר במדינה

ז'אן דה גינזבורג רכש את שתי הווילות ברחוב גלי תכלת בהרצליה פיתוח ב-135 מיליון שקל וביקש לבנות בית אחד גדול על שני המגרשים הסמוכים

גם רוכשי הבתים ברחוב היקר ביותר במדינה כפופים להחלטות הוועדה התכנונית שיכולה לסכל תוכניות בנייה מתוכננות. בעלי שני מגרשים צמודים ברחוב גלי תכלת בהרצליה פיתוח ביקש לאחד שני מגרשים סמוכים כדי לבנות בית אחד גדול במקום.

הוועדה המקומית בעיר דנה בבקשה והחליטה לסרב לה מכיוון שאיחוד המגרשים ייצור הסתרה גדולה מדי של חוף הים, כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי בעל שני המגרשים הוא ז'אן דה גינזבורג, מדען יהודי צרפתי שכיהן גם כנשיא אורט העולמי.

מדובר בשני מגרשים המיועדים למגורים שרכש דה גינזבורג בשני מועדים שונים בשנים האחרונות. את המגרש הראשון, בגלי תכלת 60, רכש גינזבורג ב-2011 עבור כ-68 מיליון שקל ואת המגרש השני רכש ב-2011 בגלי תכלת 62 עבור כ-67 מיליון שקל.

הבית בגלי תכלת 60 נרכש מלאוניד נבזלין, שרכש את הבית מז'קלין הרציקוביץ', אימו של איש העסקים לוני הרציקוביץ', בספטמבר 2009 עבור כ-53 מיליון שקל. מדובר במגרש שעליו בית בן 5 חדרים בשטח 400 מ"ר בנוי שנבנה ב-1979. המגרש עצמו משתרע על פני מעט יותר מדונם ונמצא בקו ראשון לים.

דה גינזבורג הגיש בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה ובמסגרתה ביקש לאחד את שני המגרשים יחד. "היינו בסיור במקום וראינו שעל פי הבקשה, ישתנו קווי הבניין במגרשים והשטח הבנוי יחסום את הנוף לים בצורה משמעותית יותר", מספר דרור עזרא, יו"ר הירוקים בהרצליה וחבר ועדת המשנה לתכנון ובנייה שדנה בבקשה. "אישור הבקשה היה מחמיר את החסימה לים ופוגע בציבור".

אורי טל, מתווך ותיק המתמחה בעסקאות בהרצליה פיתוח, מספר כי החלטת הוועדה תואמת את המגמה בשנים האחרונות באזור: "בעבר נעשו רכישות דומות ואף נבנו בתים על מגרשים שאוחדו, אולם בשנתיים האחרונות הייתה החמרה בכל הקשור לנושאי תכנון ובנייה בשכונה".

רחוב גלי תכלת הוא הרחוב שהוגדר לא פעם כרחוב היקר בישראל. למעשה מדובר רק בחלק מהרחוב שבו נמצאים הבתים והמגרשים בקו ראשון לים. בין העסקאות הבולטות שבוצעו בעבר ברחוב זה, הרכישה של טדי שגיא את ביתם של זכי וליליאן רכיב תמורת 135 מיליון שקל בדצמבר 2010 ועסקה נוספת שבמסגרתה רכש המיליארדר היהודי-רוסי בוריס קוזניץ בית ברחוב עבור כ-82 מיליון שקל ממיכאל קאופמן, לשעבר מנכ"ל אלקטל ישראל.