גלעד שליט מסתובב בחו"ל ומגייס מיליונים לישראל

שליט כמעט ולא נמצא בארץ בחודשים האחרונים; החייל שישב בשבי חמאס נוסע מטעם "קרן היסוד" מברזיל ועד אוסטרליה ומגייס כספים למען ישראל - בהתנדבות

מה שלומו של גלעד שליט? בחודשים האחרונים הוא כמעט ולא בארץ. מי שישב בשבי חמאס במשך כ-5 שנים נוסע מטעם ברחבי העולם, מברזיל ועד אוסטרליה, ומגייס כספים רבים, מיליונים - למען ישראל.

האולם בבואנוס איירס מפוצץ עד אפס מקום בצעירים ארגנטינאים שבאו לראות את שליט. מי ששוחר לפני כשנתיים מהשבי, מתקבל כמו כוכב. כשנכנס לאולם, הכריזו: "יש רגעים שלא שוכחים. ברוך הבא לארגנטינה גלעד שליט". את החודשים האחרונים הקדיש גלעד שליט לנסיעות מסוג זו מטעם "קרן היסוד", זרוע גיוס הכספים הרשמית של מדינת ישראל.

"תודה שנצרתם אותי בלבכם"

בכל מקום שהוא מגיע הוא נושא נאום קצר, הנוסח כמעט קבוע: "למרות הבדידות שחוויות במשך תקופת שהייתי בשבי, שאבתי כוחות מתוך הידיעה שכל היהודים בארץ וברחבי העולם לא שכחו אותי". בבואנוס איירס פנה לקהל בתודה: "אני רוצה להודות לכולכם על שנצרתם אותי בלבכם במשך אותן שנים ארוכות וקשות של שבי". ובמלבורן אמר: "בזכות הידידות והתמיכה של הקהילה הזאת אני עומד כאן היום. אנו ממשיכים לתמוך בישראל למען הדור שלנו והדורות הבאים".

בקהל יושבים לא אחת גם יהודים שפעלו נמרצות למען שחרורו של שליט. המילים שלו פותחות את הלב ואת הכיס - כל נאום שווה מיליונים לקופת המדינה. אלברט מוסקוביץ, נשיא הקרן המתרימה בברזיל, בירך על שחרורו של שליט מהשבי ועל ביקורו: "זה היה חלום שהתגשם, חלום של המדינה היהודית. כל הקהילות היהודיות מאוחדות, כל האנשים שמחים ומאושרים".

לאחרונה חזר גלעד שליט משבועיים וחצי בארגנטינה, אורוגוואי וברזיל. לפני זה, בחודשים מרץ ואפריל היה בשוויץ, ניו זילנד ואוסטרליה, ועבר בין הקהילות היהודיות. הוא אינו מקבל כסף עבור הנסיעות האלה, אבל קרן היסוד מממנת את ההוצאות עבורו ועבור בן לוויה. בברזיל קיבל גלעד מתנות, בידיעה שהוא חובב כדורגל - את החולצות של ארבע הקבוצות הגדולות של ריו.

בספטמבר צפויה לשליט נסיעה נוספת מטעם "קרן היסוד", הפעם לקנדה. אחרי זה יתחיל בחיים האמיתיים. שליט עדכן את שומעיו על תוכניותיו לעתיד: "בחודשים האחרונים כתבתי טור שבועי במדור ספורט בעיתון נפוץ בישראל, ובשנת הלימודים הקרובה אני מתכוון להתחיל ללמוד באוניברסיטה כלכלה".

למקורביו חשוב לומר שהוא לא עושה את זה כדי לטייל ברחבי העולם. לדבריו, זה המעט שהוא יכול לעשות עבור מדינת ישראל, ששילמה מחיר כבד תמורת שחרורו.