ההתמרמרות בליכוד לשיא: דרישה להתנתק מישראל ביתנו

יוזמה בליכוד להפרדת המפלגה מישראל ביתנו ■ ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, פנה לראש הממשלה בדרישה לכנס מרכז הליכוד על מנת לדון בהצעה להתנתק מסיעת ישראל ביתנו, ולחזור להתקיים כסיעה עצמאית ונפרדת

אחרי המפלה שספגה הקואליציה סביב בחירת החברים לוועדה למינוי שופטים, גם השטח הליכודי יוצא נגד ראש הממשלה: יוזמה בליכוד להפרדת המפלגה מישראל ביתנו. ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו בדרישה לכנס מרכז הליכוד, על מנת לדון בהצעה להתנתק מסיעת ישראל ביתנו, ולחזור להתקיים כסיעה עצמאית ונפרדת.

מאז הבחירות וביתר שאת בשבועות האחרונים, הולכת וגוברת התסיסה בליכוד על רקע מהלך האיחוד, ומאחורי הקלעים יש תמיכה מאסיבית של פעילי שטח ואף של כמה חברי כנסת ביוזמה. לפי שעה רובם מעדיפים שלא לצאת בגלוי נגד ראש הממשלה.

במכתב שהעביר גפסו לנתניהו ולמנכ"ל הליכוד, גדי אריאלי, מוחה ראש עיריית נצרת על החלוקה הלא פרופורציונאלית של חברי הכנסת והשרים של שתי המפלגות, ועל הפערים בהתנהלות ובערכים של המפלגות. "תנועתנו החזקה מקיימת בתוכה מובלעת של מפלגת מצב רוח מתפוררת, שעבר זמנה, שריונים של אנשים מונחתים, שכל קשר בינם לבנינו - מקרי בהחלט", הסביר גפסו, "אנו נושאים על גבנו קבוצת אנשים עם אידיאולוגיה לא ברורה, חברי כנסת לא מוכרים שחוששים להתבטא וסרים למרותו של אדם אחד, מפלגה אשר בלי קשר להכרעות המשפטיות בעניינו של העומד בראשה - ספק רב אם תעבור את אחוז החסימה בבחירות הבאות".

לדבריו, "חמור מכך, במהלך הדרך המשותפת התגלעו פערים משמעותיים של תפיסות עולם ונורמות פעולה, של תפיסת הדמוקרטיה והפעילות הציבורית, פערים שרבים מאנשי הליכוד הוותיקים - מתקשים "עכל. כתוצאה מכך גם נפגעת המוטיבציה של רבים להיות חלק מהגוש המשותף, וזו גם להערכתי הסיבה שבמקום 42 מנדטים בכנסת ה-18, הצטמק הגוש המשותף ל-31 בלבד, ותנועתנו ירדה ל-20 מנדטים בלבד ואיבדה באופן משמעותי מכוחה".

גפסו מסיים את מכתבו וכותב כי "הקולות הרבים הנשמעים בכל סניף, ובכל פורום של הליכוד - חייבים להילקח בחשבון, חייבים להישמע ואף לעמוד לדיון, וכתנועה דמוקרטית עלינו לפעול למימוש רצון הרוב - לחזור ולהיות תנועה עצמאית שפועלת על פי ערכי הדמוקרטיה".

בעקבות המכתב, שהועבר גם לחברי כנסת של הליכוד ועורר הדים רבים הן בליכוד והן בישראל ביתנו, הודיעו פעילים בולטים במרכז הליכוד שביום שלישי הקרוב ייערך בת"א כינוס יזום של חברי מרכז, שיקרא להתנתקות מישראל ביתנו.