גילה מבקש צו שיחייב את חח"י לחבר את תחנת הכוח דליה

הממונה על ההגבלים העסקיים מבקש להורות להנהלת חברת החשמל לחבר לאלתר את תחנת הכוח של דליה אנרגיות לתשתית רשת החלוקה במתח גבוה של חברת החשמל

הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיוויד גילה, פנה היום (ה') לבית הדין להגבלים בבקשה להוציא צו מניעה ולקיים דיון דחוף בנושא אי-חיבור תחנת הכוח הפרטית דליה לרשת החשמל על ידי עובדי חברת חשמל.

על רקע טענות כי הממונה מנסה לעקוף את החלטת בית הדין לעבודה מאמש, הודיעה רשות ההגבלים כי תפקידה הוא לוודא כי המאבק (בין עובדי החברה למדינה, ע"ב) אינו "גולש" מעבר לתחום החוקי ואינו מהווה הפרה של חוק ההגבלים העסקיים.

"כל תכליתה של בקשה זו היא כי בית הדין יבהיר כי איש אינו מעל החוק, וכי גם מאבק עובדים אינו יכול להצדיק הפרה של הוראות חוק ההגבלים העסקיים", נכתב בבקשה.

הממונה מבקש מבית הדין להורות להנהלת חברת החשמל, בניהול אלי גליקמן, לחבר לאלתר את תחנת הכוח של דליה אנרגיות לתשתית רשת החלוקה במתח גבוה של חברת החשמל. בנוסף, מבקש הממונה להורות להסתדרות וליו"ר ועד החברה דוד (מיקו) צרפתי, להימנע מכל פעולה או מחדל שמטרתם או התוצאה שלהם היא שיבוש, הפרעה, הכבדה או מניעה של חיבור תחנת דליה לרשת.

הפחתת התמריץ לתחרות

בבקשה נכתב, כי "הסירוב לספק חשמל לדליה הינו חוליה נוספת, חמורה וקיצונית במיוחד, בשרשרת של מהלכים שתוצאתם הינה סיכול התחרות המתפתחת לחברת החשמל".

השלכות הפגיעה הנוכחית אינן מתמקדות בתחנת דליה בלבד. על-פי עמדת רשות ההגבלים, ההשלכות עשויות להיות בהפחתת התמריץ העומד בפני גופים פרטיים קיימים, דוגמת או.פי.סי, דוראד ודליה, להתחרות באופן ממשי בחברת חשמל, מחשש שמא ישבשו עובדי החברה את פעילותם המסחרית באמצעות שליטתם בתשתיות ההולכה והחלוקה, והן בהפחתת התמריץ העומד בפני גופים פוטנציאליים להיכנס כמתחרים של חברת החשמל בשוק ייצור החשמל.

תחנת דליה היא תחנת כוח פרטית אשר נמצאת בעיצומו של תהליך הקמה שבסופו, בעוד כשנתיים, אמורה להתחרות בתחנות הכוח של חברת החשמל.

הרקע לבקשה לצו מניעה הוא הוראה שנתן יו"ר ועד עובדי חברת חשמל ב-27.5 לעובדי החברה, שלא לחבר את תחנת דליה לרשת כדי למנוע את אספקת החשמל הנחוץ לדליה לצורך השלמת בניית תחנת הכוח.