חזרנו לעליות

גם ביחס לוול סטריט וגם ביחס ליפן, השווקים הם במגמת עלייה ארוכת טווח

בשבוע שעבר התמקדנו ביפן ובהזדמנות הקניה שנוצרה שם. נסגור היום מעגל ונעדכן ביחס לתפנית החיובית שראינו שם אבל לפני כן וול סטריט. שם היה תיקון קטן יותר ונראה שגם הוא הסתיים כאשר ה-S&P500 נתמך מעל 1600. מבחינתנו זה היה היעד לתיקון והתמיכה היפה ברמה זו מיום חמישי, אליה הצטרפו עליות השערים מיום שישי, מאשרים חזרה למגמת עליה.

חשוב לזכור בהקשר הזה, גם ביחס לוול סטריט וגם ביחס ליפן שהשווקים הם במגמת עליה ארוכת טווח. ה-S&P500 מעל השיא ההיסטורי וזה צריך לאמר לנו הרבה על נחישות השורים. לכן כדאי לזכור את משפט המפתח של חוכמת הניתוח הטכני: The Trend Is Your Friend ובינתיים לנצל ירידות שערים, בתזמון מתאים, לרכישות. סביר שנראה השבוע עליות שערים בוול סטריט ובכלל בחודשים הקרובים.

במקביל, כדאי לזכור שיש גם שינוי עוצמה של הסקטורים הראשיים. זה אומר שכדאי למקד את ההשקעה במניות מהסקטורים החזקים ולזכור שמקרב הסקטורים החלשים יש לא מעט מניות שנכנסו למגמת ירידה. הסקטורים שיש להימנע מהם או להחזיק בהם אחזקה מופחתת הם צרכנות קבועה, תשתיות ציבוריות ובריאות. אלו הם הסקטורים שנחשבים דפנסיביים. טכנולוגיה, תעשיה ופיננסים הם הסקטורים החזקים. לדעתנו כדאי גם לשים לב ל-DBA, ה-ETF של הסחורות החקלאיות. קנינו לקניון. עלייתה יכולה לפרש ירידה במניות הצרכנות הקבועה (מזון).

יפן כן, זהב לא

את התפנית שעשה השוק היפני אפשר לראות יפה על הגרף של EWJ, ה-ETF הסחירה שעוקבת אחר שוק זה. תמיכה יפה באזור ה-10.5 דולר וחזרה אל מעל הממוצע ל-89 יום הם סימן חיובי. נראה שמהכיוון הזה נרגע הלחץ ונחזור לראות עליות שערים. מהלך מעל 11.5 דולר יהיה סימן חיובי.

מי שממשיך לרדת הוא הזהב. סימן טוב לשווקים. נראה שמגמת הירידה תימשך ולא היינו מתפתים למחיר הזול בשביל לקנות. צריך לזכור שעליית הזהב הייתה עניין פסיכולוגי בלבד וכאשר השווקים מתחזקים, ההשקעה בזהב הופכת ללא רלבנטית. צפי לירידות כבר בשבוע הנוכחי.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.