ירון זר: יש להתייחס לדד-ליין של וודסייד באופן רציני

אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים: אם אם וודסייד לא תכנס ל"לוויתן", זה יפיל את התרחיש ליצוא גז ע"י מתקני הנזלת גז LNG בישראל

אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, ירון זר, מתייחס היום (ב') לידיעה שפורסמה אמש ב"גלובס", לפיה וודסייד קצבה דד-ליין עד ה-30 ביוני להעברת מסקנות ועדת צמח בממשלה - אחרת עסקת רכישת 30% מהזכויות בתגלית "לוויתן", שנחתמה בדצמבר 2012, תבוטל.

על פי זר, ההחלטה הסופית באשר למדיניות היצוא של ישראל צפויה להימשך מספר שבועות עד חודשים, כך שכנראה לא תתקבל החלטה עד סוף החודש. "יש להתייחס לדד -ליין באופן רציני. יתכן שהתבטאות מנכ"ל וודסייד נועדה להאיץ את תהליך אישור מסקנות ועדת צמח, אך בסה"כ יש להתייחס לדד-ליין באופן רציני. וודסייד נדרשת לרתק מזומנים לטובת העסקה ואף סביר שיש לה חלופות אחרות בעולם", כותב זר.

בכלל פיננסים מעריכים עוד כי להערכתנו, אם אם וודסייד לא תכנס ל"לוויתן", זה יפיל את התרחיש ליצוא גז ע"י מתקני הנזלת גז LNG בישראל. "יהיה קשה למצוא חברת LNG גדולה שתחליף את וודסייד", כותב זר.

ועוד כותב זר: "בהנחה שלוויתן ייצא גז בסופו של דבר, התחליף להנזלה של גז טבעי הינו תרחיש של צינור מ'לוויתן' לטורקיה. מדובר בתרחיש בעל פוטנציאל כלכלי אך בסיכון גיאופוליטי גבוה. המשקיעים במניות 'לוויתן' ומקבלי ההחלטות לגבי מדיניות היצוא מתנהגים כאילו יש אלטרנטיבה לוודסייד. אם וודסייד תצא מלוויתן על המשקיעים בלוויתן לקוות כי האופציה הטורקית תתממש".