צפו: להקת בנות שמתלבשות חשוף ככל שהניקיי עולה

התוכניות הכלכליות שמוביל ראש ממשלת יפן שינזו אבה גורמות גם לתופעות חברתיות משונות: להקת בנות ששרה על "תיקון הין היפני" ועל "הקלה כמותית" ■ חברות הלהקה החליטו ללבוש חצאיות קצרות יותר ככל שמדד הניקיי עולה

השינויים הכלכליים המהותיים שמובילה הממשלה החדשה ביפן, בראשותו של שינזו אבה, גורמת גם לתופעות חברתיות ותרבותיות משונות. אחת מאותן תופעות מוזרות שמעוררות סנסציה ביפן היא להקת פופ של בנות יפניות, שהחליטו לשיר ולהתלבש בהתאם לביצועי מדד הניקיי היפני, כך לפי דיווח של העיתון "Japan Times".

להקת הפופ השערורייתית מונה 4 בנות צעירות ושמה הוא Machikado Keiki Japan, או בתרגום חופשי "התנאים הכלכליים ברחובות של יפן". חברות הלהקה שמו להן למטרה לשיר על ההשפעה של התוכניות הכלכליות שמוביל ראש הממשלה שינזו אבה על החברה היפנית.

אולם, המחלוקת העיקרית סביב הלהקה נוגעת להחלטה של חברותיה להתלבש בהתאם לביצועי מדד הניקיי היפני. כאשר המדד עולה בנות הלהקה לובשות חצאיות קצרות יותר וכאשר המדד יורד הן לובשות חצאיות ארוכות יותר.

הסינגל הראשון מהתקליט החדש של להקת הבנות נקרא "Abeno Mix" והוא מכיל מילים כגון "תיקון הין", "הקלה כמותית" ו-"אל תשכחו את ההשקעות הציבוריות". למרות האופי הכלכלי של השירים, יש לציין כי לאף אחת מבנות הלהקה אין תואר אקדמי פיננסי.

נזכיר, ראש ממשלת יפן הצהיר עם הכניסה לתפקידו בתחילת השנה כי בכוונתו לנקוט במדיניות מוניטרית אגרסיבית במטרה להחליש את הין, לעודד את הצמיחה ולהילחם בדיפלציה. מאז, מדד הניקיי טיפס ביותר מ-30%, למרות שבשבועות האחרונים המדד רשם ירידות חדות.