אגודת הלהט"ב: אם החשד נגד פעיל הקהילה נכון - נוקיע אותו

הבוקר הותר לפרסום כי החשוד ברצח בבר-נוער פעל מתוך נקמה בדמות מוכרת בקהילה הגאה, שלכאורה תקף מינית נער קרוב משפחתו ■ האגודה למען הלהט"ב: "במשך 8 שנות התנדבותו בבר-נוער מעולם לא עלו טענות דומות נגדו"

האגודה למען הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) הוכתה בתדהמה בעקבות פרסום החשדות בפרשת הרצח בבר-נוער.

הבוקר (ג') הותר לפרסום כי החשוד ברצח בבר-נוער פעל מתוך נקמה בדמות מוכרת בקהילה הגאה, שלכאורה תקף מינית נער קרוב משפחתו וביצע בו מעשה סדום בניגוד לרצונו.

אותה "דמות מוכרת", שאף עבד בבר-נוער עם בני-נוער רבים, עצור בידי המשטרה בחשד לביצוע מעשה סדום לכאורה בקטין בניגוד לרצונו לפני כ-4.5 שנים, ובחשד כי אחרי הרצח בבר-נוער העלים מידע שיכול היה לסייע בפיענוח המקרה.

בתגובה של האגודה למען הלהט"ב מהיום נמסר כי "עד לפני כשנה וחצי התנדב החשוד מהקהילה ('העצור הרביעי') בפרשה כרכז פרויקט הבר-נוער, כשגם לאחר מכן המשיך להתנדב באגודה במקביל לעבודתו במוסד לחסות הנוער של משרד הרווחה לשיקום לנוער עבריין. הוא סייע לאלפי בני-נוער ומבוגרים להט"בים במשך 20 שנות התנדבות בקהילה ותרם לתמיכה סיוע וליווי לאותם פרטים בקהילה הלהט"בית שנזקקו לכך. ככל מתנדב בעבודה מול נוער, הוא הוסמך ונבדק על-ידנו ועל-ידי משטרת ישראל על היעדר רישום פלילי טרם ההתנדבות; זאת, כשהבר-נוער עצמו נמצא תחת פיקוח מתמיד של משרד הרווחה.

"יתרה מכך, ככל הידוע לנו, במשך 8 שנות התנדבותו בבר-נוער מעולם לא עלו טענות דומות נגד העצור הרביעי מאותם אלפי מבוגרים ובני-נוער להם סייע, שרבים מהם טופלו בידי עובדים סוציאלים ופסיכולוגים האמונים על זיהוי מצוקה. לכן, ההאשמה החמורה היכתה את הקהילה ואותנו בתדהמה.

"לעת עתה לא ידועים לנו הפרטים במלואם, ואנו בטוחים שהצדק ייצא לאור. אם אכן יתברר כי ההאשמות נכונות, על אף זכויותיו הרבות אנו נוקיע אותו ונפיק לקחים מהמקרה, אך כדאי להמתין לתוצאות החקירה והמשפט לפני שחורצים את דינו.

"בכל מקרה, חשוב להפריד בין האדם שהתנדב במסגרות הקהילה והאשמות נגדו, לבין פשע השנאה שבוצע נגד בני-נוער להט"בי, שלא היה להם דבר וחצי דבר עם הרוצח.

"הטענה של המשטרה כי המניע הוא נקמה אישית, ולא פשע שנאה, מביכה במיוחד על רקע העובדה שגם המניע של פשעי שנאה על רקע לאומני הוא נקמה, השאלה היא כלפי מי מופנית הנקמה. במקרה זה, כבפשעי שנאה על רקע לאומני, הנפגעים לא היו קשורים לנקמה, אלא בני-נוער להט"ביים חפים מפשע.

"ברור לכל שהרצח בבר-נוער הוא פשע שנאה לכל דבר ועניין, ואנו נפעל למען אישור הצעת חוק הסיוע לנפגעי הירי בבר-נוער, הזוכה לתמיכת רוב חברי הכנסת".