אלון חסן הוא לא האיש הרע היחידי בסיפור של נמל אשדוד

חסן לא בנה אימפריה במחשכים. בכירי משרד התחבורה וההסתדרות אחראים למחדל לא פחות ממנו ■ דעה / מתי גולן

אלון חסן מאשדוד הוא אדם שלילי, בוודאי מבחינה ציבורית. דורסני, ללא עכבות, שחצן. סמלו הוא כרסו הנפוחה, המשדרת כוח ובעלבתיות המטילה מורא על סביבותיו. אבל הוא לא האיש הרע בסיפור של נמל אשדוד. לא בה"א הידיעה. יש לו שותפים לתואר זה שאשמים לא פחות ממנו, אולי יותר.

חסן לא בנה את האימפריה המדהימה שלו במחשכים. כולם ידעו. עובדי הנמל, בכירי משרד התחבורה, בכירי ההסתדרות. אילו כל אלה היו פועלים נגד האיש והתופעה, היא לא הייתה יכולה להיווצר. אבל הם שתקו - ובכך הפכו למשתפי פעולה.

עובדים במצור

כמובן שחסן הוא לא היחיד, יש ראשי ועדים נוספים כמותו. לא ברור אם הם עושים למען העובדים, אבל אין ספק שהעובדים, שאותם הם אמורים לייצג, עושים רבות בשביל נציגיהם. גם הם, העובדים, שותקים, אבל במקרה שלהם זה יותר מובן. כל מי שפותח את הפה במקום כזה ונגד ועדים כאלה עלול למצוא את עצמו ללא עבודה, ואולי גם עם כמה איברים שבורים.

אבל מה ההצדקה של הבכירים? אלה שידעו הכול-הכול. הם נאלמו ונעלמו. מתוך פחד. פחד שזה יעלה להם בקלפי. אף אחד מהם לא העז להתמודד עם איש העסקים הגדול הקרוי יו"ר הוועד. אף אחד מהם לא היסס למעול בתפקידו ולאפשר לחסן להרחיב ולהעמיק את האימפריה שלו, לעשות מהנמל צרכן עיקרי של מוצריו.

אף אחד לא עצר את חסן בדישו, כשהוא ניצל ומנצל את כוחו להכריח ספקים לעבוד אתו ודרכו. על פיו נשק דבר. "הכול חוקי", הוא טוען, כשהוא מתכוון לכל מיני אישורים מהמנכ"ל ושאר עובדים בנמל שסרים למרותו.

מי יזמן את עיני לבירור?

עופר עיני זימן את חסן לבירור, שבסופו הודיעה ההסתדרות כי חסן משעה את עצמו מרצונו. עכשיו אני מצפה לשמוע מי יזמן את עיני לבירור. כי הוא אחראי לא פחות מחסן. ומי ייזמן את שאר הבכירים שידעו ולא עשו ולא דיברו.

האם אין פה לפחות הפרת אמונים כלפי תפקידם והציבור? וכלפי אנשים שביקשו לעבוד בנמל ואתו, אולם נדחו לטובת בני משפחה ומקורבים של חסן? מה פתאום מדברים בהסתדרות על ועדת משמעת? מה עניין משמעת לכאן? למה זה לא עובר ליועץ המשפטי וינשטיין לבדיקה, אם יש במקרה זה עבירות פליליות?

אני מציע לא ליפול במלכודת של "חסן האיום". הוא צריך לעניין אותנו פחות מהבכירים שידעו ושתקו. הם האחראים האמיתיים, ואם לא ייעצרו בצורה נחרצת, ימשיכו החסנים האחרים במעשיהם, ויקומו לנו עוד חסנים רבים.

מברוק לחדשות 2

מזה כמה שנים שאני לא צופה בחדשות ערוץ 2 בשידור חי. הקלטה מאפשרת לי לפסוח על כל הבררה, התופסת את רוב המהדורה, ולהתרכז בעיקר. שלשום ראינו מה הם מסוגלים לעשות כשהם משתחררים מהשטויות. זה מבליט כמה נושאים חשובים נזנחים לטובת כל הרציחות, הלוויות, הקבורות, והראיונות הרכילותיים. חבל.