פרוייקט חצרות המושבה ברחובות ייגדל ל-1,140 דירות

עיריית רחובות אישרה לקבוצת ים בשליטת אלי פפושדו וחברת יצחקי, להגדיל את מספר הדירות בפרויקט המגורים "חצרות המושבה" ■ התנאי: 170 מתוכן יהיו דירות בנות השגה ■ הדירות המוזלות יימכרו בהנחה של 11%

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רחובות אישרה לאחרונה תוכנית בנין עיר חדשה בדרום מערב העיר, שקידמו במשותף קבוצת ים סוף בשליטת אלי פפושדו וחברת יצחקי בשליטת רוני יצחקי, לפיה תוגדל הצפיפות בשתי עתודות קרקע נפרדות של החברות, המיועדות להקמת 832 יחידות דיור, ל-1,140 יחידות דיור. הוועדה אישרה את התוכנית בכפוף לשמיעת התנגדויות, ובתנאי ש-170 דירות מתוך כלל הדירות יוגדרו כדירות בנות השגה.

הדירות המוזלות, כך קבעה העירייה, יימכרו על ידי היזמים בהנחה של 11% ממחיר שייקבע על ידי שמאי מקרקעין בעת השיווק. את 170 הדירות המוזלות יזכו לקנות מי שיעמדו בקריטריונים שאישרה מועצת עיריית רחובות הקובעים בין היתר כי הרוכשים יהיו חסרי דירה, תושבי העיר לפחות שלוש שנים, או שהוריהם מתגוררים בעיר לפחות עשר שנים, כאשר אחד מבני הזוג חייב להיות עד גיל 40.

הקרקע בה מחזיקות שתי החברות ממוקמת סמוך לדרך הים בדרום מערב העיר. פפושדו מחזיק בקרקע מאז שנות ה-90 במסגרת זכייה במקב"ת (מכרז לקרקע בלתי מתוכננת) שפירסם מינהל מקרקעי ישראל. על הקרקע מקימה בימים אלה החברה את פרויקט "חצרות המושבה", שיכלול 11 בניינים בני 14-24 קומות. ארבע מתוך הבניינים נמצאים בשיווק, כאשר התוכנית החדשה שאושרה תחול על יתרת הקרקע המיועדת לשבעה הבניינים הנותרים. התוכנית הגדילה למעשה את מספר הדירות שיכול היה להקים פפושדו מ-392 דירות, ל-520 דירות.

קבוצת יצחקי מחזיקה בקרקע סמוכה ל-432 יחידות דיור, לאחר שזכתה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל בחודש אוגוסט 2011, תמורת 71 מיליון שקל. כעת, לאחר אישור התוכנית החדשה, גדל מספר יחידות הדיור במגרש של יצחקי ל-620.

כאמור, 170 מסך הדירות בפרויקט יוגדרו כבנות השגה ויזכו לרכוש אותן מי שיענו על קריטריונים שאישרה מועצת העיר. 120 מתוך היחידות המוזלות תקים קבוצת יצחקי, ו-50 יחידות ים סוף. "הממשלה לא מקימה דיור בר השגה בערים, אז אנחנו נאלצים לאתר קרקעות או להגיע להסכמות עם יזמים על מנת שבני העיר יוכלו לרכוש בה דירה, ולהחזיר לעיר את אלה שעזבו", מסר ראש עיריית רחובות רחמים מלול.

לדברי יו"ר קבוצת ים סוף יואב פפושדו, פרויקט חצרות המושבה מוקם סביב פארק בן 12 דונם, כאשר מחיר דירת 4 חדרים בשטח 120 מ"ר עם מרפסת בשטח 20 מ"ר עומד על 1.4 מיליון שקל. לדבריו מתוך 100 דירות המשווקות כיום, 60 דירות נמכרו, ברובן לתושבי רחובות. אחי טימור מקבוצת יצחקי הוסיף כי "170 דירות מוזלות הן דרישה של הרשות שנעננו לה במטרה לייצר דירות קטנות וזולות. התבע המקורית היתה מיועדת לדירות של 150-160 מ"ר, שאינן עדכניות לדרישות כיום. התוכנית שאנחנו מקדמים כבר שנתיים ואושרה כעת היא יותר נכונה".