שופט פדרלי בארה"ב למייקל ג'ורדן: "אתה חמדן"

דרישתו של כוכב ה-NBA לשעבר לקבל פיצויים בסך 5 מיליון דולר מרשת חנויות מצרכים שהשתמשה ללא רשות בשמו במודעה, התקבלה בזעם ע"י שופט אמריקאי

בכמה וכמה הזדמנויות במהלך הקריירה המפוארת שלו, כינו את מייקל ג'ורדן "חמדן" - בדרך-כלל בהקשר של הרצון העז שלו להוסיף עוד ועוד טבעות אליפות לרקורד האישי שלו. הפעם, החמדנות של אגדת הכדורסל מגיעה מהכיוון הפיננסי, כך לפחות לטענת שופט פדרלי בארצות-הברית.

השופט המחוזי מילטון שאודר קרא לג'ורדן "גרידי", בעקבות דרישתו של כוכב ה-NBA לשעבר לקבל פיצויים בסך של לא פחות מ-5 מיליון דולר מרשת חנויות המצרכים "דומיניק'ס" - כך מדווח ה"שיקגו טריביון".

ג'ורדן הגיש תביעה בגין שימוש ללא רשות בדמותו, לאחר שהרשת פרסמה בשנת 2009 במגזין "ספורטס אילוסטרייטד" מודעה בה בירכה אותו על כניסתו הרשמית להיכל התהילה של ה-NBA. הרשת הציעה באמצעות המודעה קופון בסך 2 דולר לרכישת סטייק בסניפיה.

על-פי התמליל מבית המשפט, השופט הוסיף כי ג'ורדן "ניסה לעשות הר מעניין שהוא בסך-הכול תל-חפרפרת".

למרות האמור, השופט ציין כי המודעה "מטופשת וחסרת היגיון", וקבע כי על הצדדים להגיע להליך גישור על מנת לקבוע גובה פיצויים "שפוי יותר" לג'ורדן, שעורכי דינו טעו לחשוב כי נזקיו מוערכים ב-5 מיליון דולר. יש לציין כי תהליך הגישור נכשל, והתיק יעבור בסופו של דבר למשפט.

ג'ורדן, 50, משמש כיום כבעל המניות הראשי בקבוצת ה-NBA שארלוט בובקאטס. על-פי ה"ביזנס אינסיידר", הונו מוערך ב-650 מיליון דולר, כשמקור הכנסתו העיקרי הוא השותפות שלו עם חברת נייקי.