קרן בירד תשקיע 11 מיליון דולר ב-14 פרוייקטים חדשים

תקציבם הכולל של הפרוייקטים עומד על כ-33 מיליון דולר ■ ב-36 שנות פעילותה, הקרן הדו-לאומית לתמיכה בשיתופי פעולה בתחומים הטכנולוגיים כבר השקיעה מעל 300 מליון דולר במיזמים אמריקנים-ישראלים משותפים

קרן בירד, הקרן הדו-לאומית לתמיכה בשיתופי פעולה בתחומים הטכנולוגיים בין חברות וגופים מישראל וארה"ב, אישרה בישיבת חבר הדירקטוריון השקעות בסך של 10.95 מיליון דולר ב-14 פרויקטים חדשים.

תקציבם הכולל של הפרוייקטים עומד על כ-33 מיליון דולר. הפרויקטים שאושרו כוללים פיתוחים כגון: מערכת אימות סלולארית למניעת התקפות סייבר, איטום נזילות בצנרת עירונית ללא הפסקה באספקת המים, בידוד יעיל למקררים על בסיס ואקום כתחליף לחומרי בידוד קיימים, טכנולוגיה אנזימטית להפקת חומצות שומניות מאצות ועוד.

ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל קרן בירד, אמר: "במחזור זה אישרה הקרן מספר גדול יחסית של פרויקטים משותפים בין חברות ישראליות ואמריקאיות".

פיל סינגרמן, מנהל בכיר לחדשנות ושירותי תעשיה ב-NIST (המכון הלאומי לסטנדרטים ולטכנולוגיה בארה"ב) ויו"ר משותף לקרן בירד, ציין: "הפרויקטים שאושרו משקפים את המגמה בקרן בירד לעודד שילוב של עסקים קטנים ובינוניים אמריקנים בתכנית. שמונה מתוך ארבע עשרה החברות האמריקאיות שזכו הן חברות קטנות או בינוניות".

אבי חסון, המדען הראשי ויו"ר משותף לקרן בירד, אמר: "הצלחות פרויקטים מקרן בירד בעבר והרמה הגבוהה של פרויקטים אותם אישרנו בישיבה האחרונה של מועצת המנהלים, מעידות על כך ששיתוף פעולה מסוג זה מאפשר לחברות ישראליות לפרוץ בשווקים הגלובליים ויוצר צמיחה ותעסוקה תוך הצעדת הכלכלה הישראלית קדימה".

הפרויקטים שאושרו בישיבת חבר הדירקטוריון מתווספים ל-863 פרויקטים בהם השקיעה קרן בירד מעל 300 מליון דולר, במהלך 36 שנות פעילותה. פרויקטים אלו הניבו עד היום מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ-10 מיליארד דולר.

מחזור האישורים הבא של קרן בירד יתקיים בדצמבר 2013. מועד הגשת תקצירים עד 10 בספטמבר 2013.

קרן בירד
 קרן בירד