נמל אשדוד מפסיק הקשרים העסקיים עם עסקיו של אלון חסן

דירקטוריון נמל אשדוד החליט להפסיק לקבל שירותים מחברת ההובלות וחברת מוצרי הניקוי שבבעלות יו"ר הוועד, שהשעה עצמו בעקבות תחקיר "אולפן שישי" ■ בעניין חברת "דנה" לשירותי נמל שבבעלות שותפתו, הבדיקה תימשך

דירקטוריון נמל אשדוד התכנס היום (ג') לישיבה דחופה בעקבות תחקיר "אולפן שישי", ובסופה הוחלט להפסיק לאלתר את רכישת מוצרי הניקוי מחברת "הופס-שחף" שבבעלות אלון חסן, יושב ראש ועד עובדי הנמל, שהשעה עצמו מתפקידו לאחר פרסום התחקיר.

כמו כן, הוחלט בדירקטוריון שלא לאפשר את כניסתן של משאיות חברת "בן עידן" - גם הן בבעלותו של חסן - לנמל. בעניין חברת דנה לשירותי נמל, הנמצאת בבעלות שותפו העסקי של חסן ומנוהלת על ידי בן דודו, דוד חסן, הוחלט להמשיך בביצוע בדיקה מקיפה על פעילותה בנמל ולאחריה יוחלט אם להמשיך בפעילותה.

חסן: "החלטתי להשעות את עצמי עד לגמר הבירור"

אלון חסן, יושב ראש ועד עובדי נמל אשדוד, השעה עצמו ביום ראשון מתפקיד יושב ראש ועד עובדי נמל אשדוד בעקבות תחקיר "אולפן שישי" אודות עסקיו מחוץ לנמל. אבינועם שושני, סגנו, החליף אותו בתפקיד.

"אני דורש בירור מלא של הטענות אשר עלו בכתבה של ערוץ 2 נגדי", מסר אלון חסן בהודעה רשמית מטעמו. "בשלב זה החלטתי להשעות את עצמי מתפקידי בוועד עובדי נמל אשדוד, וזאת עד לגמר הבירור".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר כי הוא מכבד את החלטתו של חסן. "ההסתדרות תמשיך לעמוד לצד העובדים לקראת המו"מ הצפוי על עתיד הנמלים", אמר עיני. הוא הוסיף כי בכוונתו להביא לשינוי בחוקי ההסתדרות שלפיו לא יתאפשר לחבר ועד להחזיק בעסקים פרטיים המצויים בקשר עסקי עם מקום עבודתו.

כץ: "אופטימיות מאיראן? יותר קל לטפל כבר באלון חסן"

גם שר התחבורה ישראל כץ - המתכנן רפורמה גדולה בנמלים - הגיב בתחילת השבוע לתחקיר "אולפן שישי" על עסקיו של אלון חסן. גם כשנשאל לפני סיום האם ישנה אופטימיות מכיוון איראן לאור תוצאות הבחירות שם, חזר כץ לעסוק ביושב ראש הוועד האשדודי ואמר - "יותר קל לטפל כבר באלון חסן".

השר כץ הבטיח כי "בנמלים תצא לדרך בקרוב מאוד רפורמה שתבטל את המונופולים, תאפשר תחרות, תוזיל את יוקר המחייה ובעיקר גם תשנה מציאות. כמו שאנחנו רואים, תחת חסות המונופול נעשים שם דברים שלא ייעשו".

כץ המשיך לתקוף את התנהלותו של חסן והדגיש כי "מונופולים ממשלתיים מחזיקים את הציבור הישראלי בגרונו, את המשק הישראלי בגרונו. הם עולים לנו הרבה מאוד כסף, חמישה מיליארד שקלים בשנה לפי האומדנים, והם גם מאפשרים תופעות מהסוג הזה. שינינו את זה ברכבת, פתחנו את התעופה ועכשיו נעשה את זה גם בים. נפתח את הים לתחרות ונסלק תופעות מהסוג שראינו כאן".