מגדל חיתום והליוס יציעו לרכוש פרויקטים מסאנפאוור

קבוצת מוסדיים תתחרה בהצעתה של קבוצת כלל ביטוח לרכישת שני פרויקטים סולאריים של סאנפאוור ישראל בדרום הארץ בסביבות של כ-150 מיליון שקל ■ הפרויקטים מצויים בשלבי הקמה סופיים ויימכרו לזוכה לאחר ההקמה

קבוצת מוסדיים בהובלת מגדל חיתום וקרן הליוס, הכוללת את קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר "עמיתים", קרן הפנסיה גילעד הוותיקה, ומוסדיים אחרים, תתחרה בהצעתה של קבוצת כלל ביטוח לרכישת שני פרויקטים סולאריים של סאנפאוור ישראל בדרום הארץ בסביבות של כ-150 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

מדובר במכרז לרכישת שני פרויקטים הנמכרים בחבילה אחת - אינם ניתנים להפרדה בעת הרכישה. יש שלוש חברות המתמודדות: כלל ביטוח ועל פי הערכות בשוק גם קבוצה הכוללת את קרן נוי. יש להגיש את ההצעות עד לסוף השבוע.

לפני שבועות אחדים נודע כי כלל ביטוח הגישה הצעה לרכישת שני פארקים סולאריים הממוקמים בדרום הארץ מידי חברת סאנפאוור ישראל, המתמחה בייזום והקמת שדות סולאריים קרקעיים. הפארקים מצויים בשלבי הקמה סופיים, והם יימכרו לזוכה במכרז לאחר השלמת ההקמה.

ממגדל חיתום נמסר "אנחנו מגבשים קבוצה בראשות קרן הליוס, שהינה הקרן המקצועית ביותר בישראל לניהול פרויקטים לאנרגיה סולארית ובהשתתפות משקיעים מוסדיים גדולים. בימים אלה אנו נמצאים בבדיקות נאותות מעמיקות של הפרויקט ואנו נגיש את הצעתנו על בסיס התוצאות של בדיקת הנאותות".