נתניהו ישחרר אסירים ביטחוניים ויקפיא בנייה בהתנחלויות?

דיווח בעיתון "מעריב": בימים הקרובים יחלו במערכת הביטחון, במשרד המשפטים בשב"כ ובשב"ס לגבש את התנאים על-פיהם ייקבע אילו אסירים יהיה ניתן לשחרר ■ אתמול דווח כי הפלסטינים מוכנים לקיים שיחות ישירות מול ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגבש הצעה לפיה ישראל תשחרר ישראל אסירים ביטחוניים המוחזקים במשך יותר מ-20 שנה בבתי הכלא בארץ, בתמורה לוויתור של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על דרישתו לקיום השיחות על בסיס גבולות 67' - כך דווח הבוקר בעיתון "מעריב". בנוסף, מתכוון נתניהו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות מחוץ לגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

המחוות המסתמנות של ראש הממשלה מגיעות על רקע הדיווחים לפיהם הפלסטינים מוכנים לקיים שיחות ישירות מול ישראל, לאחר שנים של קיפאון בתהליך המדיני. אתמול פורסם כי אבו מאזן אמר למקורביו שהוא מוכן לחזור לשיחות ישירות מול ישראל - אך לתקופה קצובה כדי לבחון את רצינות כוונותיו של ראש הממשלה נתניהו.

בתמורה למהלכים אלה מצד ישראל, צפוי אבו מאזן לוותר על דרישתו לשרטט את גבולות המדינה הפלסטינית, על בסיס קווי 67', כתנאי מוקדם לקיום השיחות הישירות עם ישראל. על-פי הדיווח, המתווה שמציע נתניהו, גובש בסיועו של מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, שקיים שיחות בנושא בין נתניהו לאבו מאזן במהלך החודשים האחרונים וצפוי לשוב לאזור ביום חמישי הקרוב.

מהפרסום עולה כי כבר בימים הקרובים יחלו במערכת הביטחון, במשרד המשפטים בשב"כ ובשב"ס לגבש את התנאים על-פיהם ייקבע אילו אסירים יהיה ניתן לשחרר במסגרת השיחות, שאינם מהווים סכנה עבור הציבור.

יו"ר הרשות צפוי לחזור לשולחן המשא-ומתן - כפי שדרש נתניהו, אך עם תנאים מסוימים שיציב ויסכם עם קרי, שישוב לאזור בסוף השבוע ויבצע מסע דילוגים בין רמאללה לירושלים לצורך הוצאתו לפועל של מהלך חידוש השיחות.

לדבריו של יו"ר הרשות, אם נתניהו לא יציג במהלך השיחות שיתקיימו ביניהם הצעות רציניות ואם אבו מאזן יבין שראש הממשלה הישראלי אינו מעוניין בהגעה להסדר במהירות, הוא יודיע שהרשות לא יכולה לתפקד עוד במצב של קיפאון מדיני ויפנה שוב למהלכים חד-צדדים באו"ם.