ירידה של 3% בעלות הממוצעת לחשבון עו"ש ל-14.1 שקלים

כך עולה מדוח שהגיש המפקח על הבנקים, המסכם את המחצית השנייה של 2012 ■ בנק יהב הזול ביותר בעמלות, כ.א.ל היקרה ביותר בין חברות כרטיסי האשראי

המפקח על הבנקים, דודו זקן, הגיש היום (ג') לוועדת הכלכלה של הכנסת את הדיווח החצי-שנתי אודות מחירי השירותים הבנקאיים למשקי-הבית. הדוח מבוסס על דיווח של הכנסות בפועל של הבנקים ושל חברות כרטיסי האשראי מעמלות שנגבו על-ידם במחצית השנייה של שנת 2012.

על-פי הדוח, במחצית השנייה של 2012 העלות החודשית הממוצעת לחשבון עו"ש למשקי-בית במערכת הבנקאית, על-פי פרופיל פעילות אחיד, הסתכמה בכ-14.1 שקל - ירידה של כ-3% בהשוואה למחצית הראשונה של שנת 2012.

עוד עולה מהדוח כי בנק יהב הוא הבנק הזול ביותר במערכת הבנקאית הישראלית בפער משמעותי מיתר הבנקים (עלות חודשית של כ-6.1 שקל). לעומתו הבנקים מרכנתיל וערבי-ישראלי הם היקרים ביותר (עלות חודשית של כ-21.5 שקל וכ-19.7 שקל, בהתאמה).

מבין 5 הבנקים הגדולים, בנק הפועלים הוא הזול ביותר (עלות חודשית של כ-11.9 שקל), ולעומתו בנק מזרחי-טפחות הוא היקר ביותר (עלות חודשית של כ-16.3 שקל).

שונות גבוהה נרשמה גם ביחס לעמלה בפועל בגין החזקת כרטיס אשראי: בעלות החודשית הממוצעת לכרטיס בגין כרטיסים מסוג מקומי, בינלאומי וזהב - ישראכרט היא הזולה ביותר (כ-4.5 שקלים), בעוד כ.א.ל היא היקרה ביותר, ובאופן משמעותי (כ-9.5 שקלים).