השופט אלרון נבחר לתפקיד נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה

השופט יוסף אלרון, בן 58, ייכנס לתפקידו בשבוע הקרוב ■ הוא יחליף את הנשיאה היוצאת בלהה גילאור, המסיימת 8 שנים בתפקיד הנשיאה ■ אלרון גבר על חמישה מועמדים נוספים

השופט יוסף אלרון ייכנס בשבוע הקרוב לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה. אלרון, שגבר על חמישה שופטים נוספים מהמחוזי בחיפה שהתמודדו על כהונת הנשיא, נבחר בימים האחרונים על ידי שרת המשפטים ציפי לבני, ונשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס. הוא יחליף את הנשיאה היוצאת בלהה גילאור, המסיימת 8 שנים בתפקיד הנשיאה. גילאור אמורה לצאת לשבתון בתחילת חודש אוקטובר הקרוב, וכבר הודיעה על פרישה מוקדמת לגמלאות, לפני שימלאו לה 70 ביולי 2014.

אלרון, בן 58, גדל בחיפה וסיים את לימודי המשפטים באוניברסיטת בקינגהאם באנגליה. הוא מכהן כשופט החל מ-1994, תחילה בבית משפט השלום בחיפה, ומ-2003 התקדם לבית המשפט המחוזי. הוא מתמחה בפלילים ואף חיבר כמה מאמרים בתחום זה, בין היתר בנושא קבלת ראיות שלא בהתאם לסדרי הדין, תסקיר מבחן ותסקיר קורבן, וחוות דעת פסיכיאטריות מנוגדות.

אלרון גבר על כמה מעמיתיו למחוזי בחיפה שהתמודדו על התפקיד: רון סוקול, שולמית וסרקרוג, רון שפירא, יעל וילנר ועדי זרנקין. בוועדת האיתור לתפקיד נשיא המחוזי בחיפה ישבו שופטת העליון אסתר חיות, ולצידה נשיא ביהמ"ש המחוזי בירושלים דוד חשין, ומנהל בתי המשפט מיכאל שפיצר.

יו"ר ועד מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין, עו"ד יוסי חכם, בירך את השופט אלרון לקראת כניסתו לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי. "אני מאחל לשופט אלרון הצלחה בשליחותו, בעיקר אל מול האתגרים הניצבים כיום בפני מערכת המשפט כולה", מסר חכם, "אני מאחל לנשיא הנכנס המשך עשייה והטבעת חותם במשפט הישראלי על מגוון תחומיו והמשך שיתוף פעולה פורה עם ועד המחוז, כנהוג מאז ומעולם. חברי המחוז סמוכים ובטוחים כי קשר זה יימשך גם עתה לטובת המערכת כולה".