נזקי התקלה בשמן - כ-22 מ' ד'; תקבולי הביטוח - 10.8 מ' ד'

באמצע אפריל הודיעה שמן כי עצרה את פעולות הקידוח "ים 3" בשל לחצים גבוהים של גז ■ התקלה תוקנה לפני כשבועיים ■ חברות הביטוח העבירו לחברה ולשותפיה תגמולים ראשוניים של 4.5 מ' ד' בלבד מתוך הסכום

חברת שמן הודיעה היום (א') כי חברות הביטוח הודיעו לה כי הן מוכנות לשלם לה כפיצוי בסך של כ-10.8 מיליון דולר, בעקבות הנזק שנגרם לחברה בשל התקלה בקידוח "ים 3" עליה היא הכריזה בחודש אפריל. זאת, חרף העובדה כי עלות התקלה לחברה נאמדת בכ-22 מיליון דולר. שכן, לפני התקלה, תקציב קידוח שמן היה 116 מיליון דולר ללא מבחני ההפקה, ואחריה הוא עלה ל-138 מיליון דולר.

כאמור, באמצע אפריל הודיעה שמן כי עצרה את פעולות הקידוח "ים 3" הממוקם בסמוך לחופי אשדוד, בשל לחצים גבוהים של גז. לפני כשבועיים החברה הודיעה כי הקידוח חודש לאחר שהחברה ביצעה עבודות להרחבת הפיר והצליחה להתגבר על בעיית הלחצים הגבוהים שגרמו לעצירת הקידוח.

בעקבות התקלה שגרמה לחברה נזק כספי בהיקף נרחב, היא החליטה לתבוע את חברות הביטוח ולממש את הפוליסה שמכסה נזקים בהיקף של עד כ-350 מיליון דולר. חברות הביטוח השיבו בתגובה כי הן מוכנות להכיר בחבות בסך של כ-10.8 מיליון דולר ולהקדים לחברה ולשותפיה ברישיון תגמולי ביטוח בסך של כ-4.5 מיליון דולר כתשלום ראשון וחלקי על חשבון ההוצאות שהוצאו עקב הבעיות בבאר.

החברה הודיעה בנוסף כי באמצעות יועצי הביטוח שלה, היא תמשיך להציג לשמאים שמונו ע"י המבטחים את כל המסמכים הדרושים בגין הוצאות נוספות רלוונטיות הקשורות לתביעה לצורך קבלת תגמולי ביטוח נוספים.