הדולר היציג נחלש 0.2%; "השוק במצב המתנה בגלל פרנקל"

הדולר היציג נקבע על 3.629 שקלים; האירו נחלש ל-4.728 שקלים ■ FXCM ישראל: הסבירות הגבוהה יותר היא לפריצה כלפי מעלה, מעל 3.65 שקלים ולעבר השיא ב-3.719 שקלים

השקל התחזק היום (ג') מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר רשם ירידה של 0.22% ושערו היציג נקבע על 3.629 שקלים. האירו ירד ב-0.34% ל-4.728 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל פתח את השבוע ללא כיוון ברור והוא נסחר באזור האמצע של הטווח שבין 3.60 ל-3.65 שקלים. פריצה של אחת הרמות הללו צפויה ליצור מומנטום חזק לאחד הכיוונים.

על פי תמונת המצב הטכנית, הסבירות הגבוהה יותר היא לפריצה כלפי מעלה, מעל 3.65 שקלים ולעבר השיא ב-3.719 שקלים, ואולם נראה שסימני השאלה שנובעים ממינויו של יעקב פרנקל לנגיד בלמו את המומנטום החיובי של הדולר-שקל. רבים בשוק מעריכים כי פרנקל לא יישם מדיניות התערבות אגרסיבית כפי שהוציא לפועל פישר, ועל כן השוק נמצא במצב של המתנה".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "אמש התחזק הדולר בזירה המקומית על רקע האירועים במצרים ואילו היום בצל היצעי מט"ח מצד יצואנים בתחילת החודש הקלנדרי והאולטימטום שהעמיד הצבא המצרי לצדדים הדולר שב ונחלש. נוכל להסיק מכך שהמתיחות הפוליטית במצרים תורמת לבלימת הייסוף בשער השקל. להערכתנו, הדולר צפוי להמשיך ולנוע בטווח הקצר בתחום שערים של 3.58-3.66 שקלים. תשומת הלב צפויה להיות מופנית היום לנתוני הריבית באוסטרליה והאבטלה בספרד, כאשר התפטרות שר האוצר הפורטוגלי על רקע הקושי בפניו הוא ניצב ליישום צעדי הצנע מלמדת כי אירופה רחוקה מלסיים את המשבר וכי בעתיד הקרוב עשויה לצוף שאלת יכולת חברות מדינות כמו ספרד, פורטוגל, יוון ואיטליה להתמודד עם הצורך לרסן את תקציביהן ולהמשיך במדיניות הצנע".

ד"ר גדעון בן נון, מנכ"ל אג'יו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות, מציין כי "על פי ההיסטוריה של יעקב פרנקל, הוא אמנם מעדיף ריביות גבוהות אך המצב כיום שונה מהקדנציה הראשונה שלו - סביבת ריביות נמוכה יותר, וללא אינפלציה. בנוסף, אנו מעריכים כי הוא לא ירצה לפתוח בחזית נוספת מול היצואנים. הדבר עשוי להובילו לתכנית עם האוצר מספר שבועות לאחר כניסתו לתפקיד. במסגרת התכנית אנו צופים כי הוא יכללו צעדים מבניים להחלשת השקל. לאור התנודתיות הרבה במסחר בדולר שקל, והחזרה אל הדולר בעולם, אנו מותירים את רצועת המסחר לטווח הקצר-בינוני בתחום של 3.6-3.8 שקלים".