אלשיך: אלביט הדמיה לא תפורק; מאשרת אסיפות נושים

"אין מקום לצו פירוק. הדיון בבקשה מושהה עד אחרי ההכרעה באסיפות הנושים"

‎‎יום לאחר שהביעה התנגדות לפירוק אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר, נותנת היום נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופטת ורדה אלשיך, אור ירוק להסדר חוב בחברה, שחייבת לנושיה כ-2.5 מיליארד שקל.

מהחלטתה של השופטת, שפורסמה היום (ג'), עולה כי היא מאשרת כינוס אסיפות נושים באלביט הדמיה, שמטרתן להצביע על מתווה להסדר חוב. ‏

"יש מקום לכנס את אסיפת הנושים במהירות, נוכח ההרעה במצבה של החברה", כתבה אלשיך, והוסיפה כי אסיפות מקדימות לכך יכונסו בתוך שבועיים מיום החלטתה, ולא יאוחר מ-16 בחודש. יומיים לאחר מכן (18 ביולי) תכונס אסיפת נושים. הצדדים ידווחו לבית המשפט על תוצאות האסיפה עד 21 בחודש.

עוד קבעה אלשיך כי במסגרת אסיפות אלה יצביעו מחזיקי האג"ח על שני המתווים להסדר חוב שעומדים כיום על הפרק. הראשון הוא‏‎‏ ההצעה המשופרת של החברה, שלפיה יומר חוב האג"ח ב-90% ממניותיה ותונפק לנושים סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 500 מיליון שקל. בנוסף, זיסר, בעל השליטה הנוכחי, ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה, ו-5% מהמניות יישארו בידיו.

הקרנות הזרות יורק ו-‏‏‏DK‏ פרטנרס, שמחזיקות בכ-35% מאג"ח החברה, תומכות בהצעה זו, וכך גם חלק מהגופים המוסדיים הגדולים שמחזיקים באג"ח.

מנגד עומד המתווה שהציעו הסדרות ג'-ז' ו-1, שמיוצגות בידי עו"ד רענן קליר ואלון בנימיני. לפי מתווה זה יומר החוב ל-95% ממניות החברה, ולנושים ייוותר חוב (אג"ח ישנות וחדשות) בהיקף של כ-1 מיליארד שקל. ‏‎‎‏

"אין מקום ליתן צו פירוק", הוסיפה היום אלשיך. "הדיון בבקשת הפירוק מושהה עד לאחר ההכרעה באסיפות הנושים". אלשיך דרשה כאמור לקבל דיווח על תוצאות האסיפות עד 21 ביולי.