ראש הסגל של לשכת ראש הממשלה הודיע על פרישה מתפקידו

שפר ליווה את נתניהו ב-4 השנים האחרונות ■ מחליפו הוא ארי הרו, ששימש בעבר ראש לשכתו של נתניהו

זה שיוצא וזה שנכנס: גיל שפר, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, סיים היום את תפקידו בתום חמש שנים. את שפר יחליף ארי הרו, ששימש בעבר כמנהל לשכתו של נתניהו בין השנים 2008-2010. במסגרת תפקידו צפוי ארו לסייע לראש הממשלה גם בתחום המדיני.

בלשכת ראש הממשלה ציינו היום את עזיבתו של שפר באירוע פרידה ולשם כך אף נדחה כינוסה לש ועדת השרים לענייני חקיקה בשעתיים. באירוע השתתפו פרט לראש הממשלה ולרעייתו, גם שגרירים, חברי כנסת, ואף שרים לשעבר, ובהם גם שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק. באירוע הוקרן סרט שהכינו חבריו של גיל ללשכה בהשתתפות ראש הממשלה.

שפר, (45), ליווה את נתניהו מיום כניסתו לתפקיד ראש הממשלה ב- 2009, וסביר להניח שעל אף שעזב היום באופן רשמי, יישאר בסביבתו של ראש הממשלה גם בתקופה הקרובה. שפר נחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר גם לרעייתו של נתניהו. בין יתר האפשרויות שנשקלות הן להשאיר את שפר בתפקיד כלשהו בליכוד.

לפני שמונה לראש הסגל, כיהן שפר כמנהל הלשכה וכראש אגף האירועים, הסיורים והטקסים. במסגרת תפקידו ליווה שפר את ראש הממשלה בעשייה המדינית, הביטחונית, הכלכלית והחברתית וריכז את עבודת המטה של יועציו בתחומי הפעילות והתוכן השונים בארץ ובעולם. כמו כן, ניהל שפר פרויקטים מיוחדים מטעם ראש הממשלה, דוגמת ביקורים של ראשי מדינות ונשיאים ואת הקשר עם כלל הגורמים הרלוונטיים לעשייה של ראש הממשלה ובכלל זה, ניהל את הקשר עם שרי הממשלה והכנסת.

״לשכת ראש הממשלה איננה עבורי רק מקום עבודה - זהו בית. בית חם, תוסס ומלא פעילות", אמר שפר באירוע הפרידה. "בית שבכל רגע נתון קורים בו אינספור דברים. הבית הזה הפך להיות חלק בלתי-נפרד מחיי, והוא ימשיך להיות כך גם מחר - כשכבר לא אהיה פה. היום, אני חותם פרק חשוב בחיי - אחרי 15 שנים בשירות הציבורי ומתוכן חמש שנים לימינו של ראש הממשלה, כעת הגיע השעה לומר: תודה - ושלום".

ראש הממשלה נתניהו ציין כי שפר סייע לו בשנים האחרונות במקצועיות רבה ואפשר לו לבצע את משימותיו המורכבות והמאתגרות על הצד הטוב ביותר בזכות רגישותו, כישוריו, יצירתיותו וניסיונו הרב בעבודת צוות ומטה.