אין העפלה למונדיאל, אין ניצחונות, אבל יש פיצויים של מיליוני אירו

חוזה אנטוניו קמאצ'ו הגיע לנבחרת סין כדי לעשות מהפכה בכדורגל המקומי, אבל פוטר אחרי שנתיים גרועות, ויגרוף לכיסו פיצויים של 6.4 מיליון אירו

כשמדינת כדורגל לא מתקדמת מביאה מאמן בכיר מאירופה על מנת לשפר את הנבחרת המקומית שלה, היא מצפה לניסים ונפלאות, אך לפעמים זה נגמר בכישלון מסחרר, טונים צורמים ונזק כלכלי גדול. זה בדיוק הסיפור של חוזה אנטוניו קמאצ'ו הספרדי, שפוטר השבוע על-ידי ההתאחדות הסינית, אחרי שנתיים בתפקיד.

שלושה משחקי ידידות של סין בחודש אוגוסט הסתיימו עם הפסדים, כולל תבוסה מביכה 5-1 על-ידי תאילנד החלשה. כל זה הצטרף להדחה ממוקדמות מונדיאל 2014 במהלך השנה, במה שהוביל את ההתאחדות לוותר על שירותיו. בסך הכל הפסיד 11 מתוך 20 המשחקים שניהל מאז אוגוסט 2011 בנבחרת הסינית.

ההתאחדות הסינית צפויה לשלם מחיר יקר עבור הפרידה המוקדמת מקמאצ'ו, שנה וחצי לפני שחוזהו אמור היה להסתיים: על-פי סוכנות הידיעות המקומית "שינואה", הוא יקבל דמי פיצויים בסך 6.45 מיליון אירו ברוטו.

"בהשוואה לשכנים שלנו מיפן ודרום קוריאה, הכדורגל הסיני מפגר הרחק מאחור, אז אנחנו צריכים לבצע שינויים ולהביא מאמן שיעשה שינוי ארוך טווח", אמר ווי די, ראש ההתאחדות הסינית, בזמן המינוי של קמאצ'ו. כעת, התוכנית הזאת נזרקה לפח.

קמאצ'ו, 58, אימן בעבר את בנפיקה, ריאל מדריד, אספניול, סביליה ונבחרת ספרד. הוא לא זכה באף תואר כמאמן, מלבד הגביע הפורטוגלי ב-2004, וקריירת האימון שלו ממשיכה להחוויר ביחס לקריירת המשחק המפוארת שלו בריאל מדריד (9 אליפויות) ונבחרת ספרד (81 הופעות).