מצרים: אלפים בהפגנות תמיכה במורסי, 3 נהרגו מירי

אלפים מתומכיו של הנשיא המודח יצאו לרחובות להפגנות "יום השישי של ההתנגדות" ■ כמה מאות ניסו להסתער על המתקן הצבאי בו מוחזק מורסי ואש נפתחה לעברם. כתוצאה מהירי נהרגו 3 בני אדם

אלפים מתומכי הנשיא המודח מורסי יצאו היום (ו') לרחובות קהיר ל"הפגנות יום השישי של ההתנגדות". עם תחילתן של ההפגנות, נהרגו שלושה בני אדם לאחר שכמה מאות מפגינים ניסו לצעוד אל עבר המתקן הצבאי בו מוחזק מורסי.

האירוע התרחש לאחר שההמון ניסה להיכנס למתקן הצבאי, אז נפתחה אש לעברם. עד ראייה סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי ראה מספר אנשים נופלים על הקרקע עם פגיעות של כדורים. שרשרת של אנשי ביטחון הקיפה את המתקן הצבאי בו הוחזק מורסי, אך עדיין לא ברור מי פתח בירי.

הצבא המצרי נערך מוקדם יותר בצפון סיני לקראת הפגנות הענק, שהבטיחו כבר אתמול תומכיו של מורסי מיד עם תום תפילות יום השישי. יחד עם זאת הודיע הצבא כי יאפשר לכל הזרמים להפגין כל עוד ההפגנות לא יגלשו לפסים אלימים.

הקריאה אתמול לתומכי הנשיא המודח לצאת ולהפגין - יצאה מתוך מסגד בפרברי הבירה קהיר, שם תומכיו של מורסי התאספו כבר בשבוע שעבר. מאז הודח מורסי מתפקידו, מקיפים את אזור המסגד כלי רכב משוריינים - אך עד כה לא נקטו בפעולה כדי לפנות את המפגינים. "הקואליציה הלאומית קוראת לעם המצרי לצאת לרחובות להפגנות בדרכי שלום אחרי תפילות יום השישי", נאמר בהודעה מטעם תנועת האחים המוסלמים. "אמרו לא למעצרים הצבאיים ולהפיכה הצבאית".

הצבא המצרי העלה את הכוננות בסיני

מוקדם יותר, לאחר שקצין נהרג וארבעה חיילים מצרים נוספים נפצעו במתקפה על תחנת המשטרה באל עריש שבחצי האי סיני בלילה, הכריז צבא מצרים על העלאת כוננות בדרום חצי האי סיני ובאזור סואץ. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מעבר הגבול ברפיח נסגר גם הוא.

דובר מטעם הצבא המצרי הכחיש את הדיווחים בעיתון "אל-אהרם", לפיהם הוכרז מצב חירום בחצי האי סיני ובסואץ. לדבריו, הצבא "נמצא בכוננות" - אך לא הוכרז מצב חירום.

בנוסף, גנרל סמי אל-מתוולי הודיע כי מעבר רפיח נפתח לזמן קצר בשעות הבוקר, אך לאחר מכן נסגר בשל המתקפות. "ההחלטה התקבלה בעקבות האירועים האחרונים באזור", הסביר. "לא התקבלו הנחיות לגבי מועד פתיחתו מחדש של מעבר הגבול". במהלך הלילה הותקפו גם מקומות באזור כפר ג'ורה, לא רחוק מהכוחות הרב-לאומי המוצב בסיני, ובכביש שמוביל מאל-עריש לרפיח.