בשביל פיסת היסטוריה, הבריטים מוכנים לחורר לעצמם את הכיס

האפשרות של אנדי מארי להפוך לטניסאי הבריטי הראשון שזוכה בטורניר ווימבלדון מאז 1936 הקפיצה לשיאים חדשים את מחירי הכרטיסים לגמר מול דיוקוביץ'

האפשרות שבריטניה תרשום זכייה של נציג שלה בתואר הגראנד סלאם בווימבלדון, לראשונה מאז 1936 (אז עשה זאת פרד פרי), הפכה לריאלית עם העפלתו של אנדי מארי, בפעם השנייה ברציפות, לגמר הטורניר של 2013. הטניסאי הסקוטי יפגוש היום (א', 16:00) את נובאק דיוקוביץ' הסרבי במשחק שעשוי לעשות היסטוריה, ובהתאם לכך - מחירי הכרטיסים קופצים לשמיים.

אתר מכירות הכרטיסים מיד שנייה ויאגוגו (Viagogo) הציע נכון לשעות הבוקר כרטיסים במחירים מקסימליים של 35.2 אלף ליש"ט לגמר ווימבלדון 2013, שיא כל הזמנים. מדובר על כרטיסים קרובים לדשא, במרכזו של המגרש המרכזי, והם כוללים גם ארוחת צהריים. הכרטיסים הזולים ביותר גם הם לא זולים בכלל - ונמכרים תמורת 2,482 ליש"ט. המחיר הנקוב של הכרטיסים היקרים ביותר נע סביב 260 ליש"ט, אך בעלי מנוי חמש-שנתי לטורניר ווימבלדון רשאים למכור את כרטיסי הכניסה לגמר בכל מחיר שהם רוצים, מבלי שהדבר ייחשב לספסרות לא חוקית.

בוויאגוגו טענו כי מחירי הכרטיסים לגמר היום קפצו בערב שישי, לאחר שמארי הבטיח את העפלתו לגמר בתום ניצחונו על יאנוביץ' הפולני, ביותר מ-400%.

בהשוואה לשנה שעברה מדובר על קפיצה עצומה במחירים: בבוקר גמר ווימבלדון 2012, אותו הפסיד מארי לרוג'ר פדרר השווייצרי, שווי הכרטיסים בוויאגוגו עמד על 2,200-9,150 ליש"ט "בלבד".

מארי ודיוקוביץ' יתחרו היום לא רק על יוקרה, אלא גם על צ'ק בסך 1.6 מיליון ליש"ט שיקבל הזוכה בווימבלדון. סך הפרסים בווימבלדון צמח השנה ב-40% לעומת אשתקד, ומסתכם ב-22.56 מיליון ליש"ט.