מוטי ימין מונה למנהל מחלקת תאגידים ברשות ני"ע

עו"ד אורנית קרביץ מונתה ליועצת הבכירה ליו"ר

עו"ד מוטי ימין, המכהן כיום כיועץ הבכיר ליו"ר רשות ניירות ערך, מונה לתפקיד מנהל מחלקת תאגידים. ימין יחליף את עו"ד שיראל גוטמן-עמירה, שהודיעה לאחרונה על פרישתה. את מקומו תתפוס עו"ד אורנית קרביץ, מנהלת המחלקה הבינלאומית ברשות.

ימין (41) החל את דרכו ברשות בשנת 2000 ומילא בעבר שורה של תפקידים מקצועיים וניהוליים במחלקת תאגידים. בשנת 2011 עם כניסתו של פרופ' שמואל האוזר לתפקיד יו"ר הרשות, מינה האוזר את ימין לשמש כיועצו הבכיר. ימין היה פעיל ומעורב בנושאי הרוחב האסטרטגים והמקצועיים של הרשות והיה שותף להובלת יוזמות להקלות על גופים מפוקחים ולפיתוח שוק ההון.

"מוטי ימין סיים תקופה של עשייה משמעותית כיועץ הבכיר שלי", אמר היום פרופ' האוזר, "הוא היה שותף בכיר לכל המהלכים המשמעותיים שהרשות מבצעת והמרכזית שבה - מפת הדרכים. למוטי ראייה רחבה ומערכתית של עבודת הרשות, על כל היבטיה, והיכרות מעמיקה עם שוק ההון הישראלי. מוטי הוא משפטן מעולה ובעל יכולות ניהול גבוהות, ואין ספק בלבי כי הוא יוביל את מחלקת תאגידים לפסגות חדשות".

ימין בעל תואר ראשון ושני במשפטים (בהצטיינות) מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים MBA - התמחות במימון (בהצטיינות), מהאוניברסיטה העברית. פרסם ביחד עם עו"ד אמיר וסרמן, היועץ המשפטי של הרשות, את הספר "תאגידים וניירות ערך" העוסק ברגולציה החלה על חברות ציבוריות ושימש כמרצה בדיני ניירות ערך בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. בימים אלה חבר ימין בצוות בין-משרדי לקידום האיגוח בישראל ובוועדת גולדשמידט העוסקת בהסדרת תחום ההלוואות הפרטיות של הגופים המוסדיים.

עו"ד אורנית קרביץ (38) המכהנת כיום כמנהלת המחלקה הבינלאומית, תחליף את ימין בתפקידו ותשמש כיועצת הבכירה ליו"ר ובנוסף תמשיך בניהול המחלקה הבינלאומית. בין השנים 2000-2006 עבדה קרביץ כפרקליטה בפרקליטות מחוז תל אביב ובין השנים 2007-2008 עבדה כיועצת עסקית וניהולית לחברות. את דרכה ברשות החלה בשנת 2011 עת שימשה חברת מליאת הרשות ובשנת 2012 מונתה על ידי פרופ' האוזר למנהלת המחלקה הבינלאומית.

"אורנית קרביץ היא אשת מקצוע מן המעלה הראשונה", "אמר פרופ' האוזר בהתייחסו למינויים החדשים. "בתקופה שהיא ברשות היא הפכה שותפה מלאה לשינויים שצופנת בחובה מפת הדרכים של הרשות. אני מאחל לה הצלחה רבה וסמוך ובטוח שהיא תצליח בתפקיד החדש".