צרות של עשירים: "עלייה בהסתננות לבריכות מגדלי היוקרה"

האיגוד לניהול מבני יוקרה: "לעונת הרחצה במגדלי היוקרה מתלווה במקרים רבים ניחוח הרבה פחות יוקרתי של סכסוכי דיירים ואלימות, איומים על הרחקה מהמתחמים המשותפים במגדלים ואף אלימות מילולית"

האיגוד לניהול מבנים פרסם היום (ג') הודעה לעיתונות, שכותרתה "זינוק בתלונות על הסתננות לבריכות מגדלי היוקרה בהשוואה לתחילת העונה אשתקד".

באיגוד מציינים ש"בתקופת חופשת הקיץ שמספר המקרים של הפרת תקנות הבריכה אותם על ידי הדיירים גדל בשיעור משמעותי. הסיבה לכך היא אירוח משפחות וקרובי משפחה במתחם היוקרה".

בהודעה מצוטט תמיר מינץ, יו"ר האיגוד ומנכ"ל מ.מ.מ. פלטיניום לניהול מבני יוקרה, שאומר: "חשוב להבין שבמקרים מסוימים למשפחה של 4 דיירים במתחם מתלווים עוד 8 ואף יותר חברי המשפחה המורחבת ליום משפחתי בבריכה. זאת בעוד המתחמים האלו נועדו לשרת רק את דיירי הבניין... לעונת הרחצה במגדלי היוקרה מתלווה במקרים רבים ניחוח הרבה פחות יוקרתי של סכסוכי דיירים ואלימות, איומים על הרחקה מהמתחמים המשותפים במגדלים ואף אלימות מילולית עקב אי הסכמה בין הדיירים בנוגע לזכאויות ביקורי אורחים ובני משפחה בבריכה, או השתלטות על כיסאות בבריכה".

לפי האיגוד ומינץ, "עיקר הבעייתיות נעוצה בדור הצעיר של הדיירים, התלמידים". מינץ:
"ישנה עלייה של 6% במספר התלונות בהשוואה לתחילת העונה אשתקד, בין השאר על רקע ריבוי מבני היוקרה בישראל בשנים האחרונות. תלונה חמורה במיוחד דיווחה מלבד הכנסת אורחים לא מאושרים לבריכה גם על התנהגות פרועה והכנסת שתייה חריפה למתחם וזיהום מי הבריכה בפסולת".

לפי האיגוד, "בפעמים ראשונות אנו מסתפקים בהרחקה מהמתחם ואזהרה, אך במקרה המדובר נשללה הזכות של אותם בני משפחה שגילם נמוך מ-21 להיכנס לבריכה לחודש הקרוב. באופן אחראי ביותר ההורים אף תמכו בהחלטה בישיבת הוועד, אך ישנם מקרים רבים שענישה של ממש גולשת לפסים של הימנעות מתשלום דמי ניהול ואיום בנקיטת הליכים משפטיים, ולכן באיגוד אנו ממליצים להימנע מכך".

כאן עובד האיגוד לרשימת המלצות - איך להימנע מהמטרד:

1. מתן כרטיסייה עם מספר ניקובים מוגבל לאורחים ודרישה להודיע מראש במקרה של יותר מאורח אחד.

2. תקנות שהימצאות ילדים מתחת לגיל 18 מחייבת הימצאות של הורה אחד לפחות בשטח הבריכה, באופן שמונע התפרעות על ידי ילדי הדיירים.

3. איסור על הכנסת אוכל ושתייה למתחם הבריכה, באופן שמצמצם את הרצון להפוך את השהייה בבריכה לאירוע, אלא יותר למקום שחייה.

4. הפיכת מקרה אחד למקרה לדוגמה בתחילת העונה, באופן שיצמצם מקרים דומים בהמשך.