חייל חרדי הותקף באבנים ע"י עשרות חרדים במאה שערים

לפיד: "ההסתה המתמשכת והתקיפות האלימות והפרועות נגד מתגייסים חרדים, כמו האירוע הקשה שאירע הערב בירושלים, ראויים לכל גינוי ומעוררים זעזוע עמוק"

ההסתה במגזר החרדי נגד חיילים חרדים נמשכת. חייל חרדי הותקף היום (ג') באבנים על-ידי עשרות בני-אדם בשכונת מאה שערים בירושלים. החייל נמלט לתוך מבנה והזעיק את כוחות המשטרה, שחילצו אותו מהמקום. יידוי האבנים נמשך אל עבר כוחות הביטחון, שמנסים לפזר את הקהל - כך דווח בגלי צה"ל.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד מסר כי "ההסתה המתמשכת והתקיפות האלימות והפרועות נגד מתגייסים חרדים, כמו האירוע הקשה שאירע הערב בירושלים, ראויים לכל גינוי ומעוררים זעזוע עמוק".

לפיד הודיע כי בכוונתו לקיים פגישת חירום עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', על מנת לבחון את הכלים הנתונים בידי המשטרה למנוע את הישנותם של האירועים האלימים הללו.

ח"כ עמר בר-לב, ראש ועדת המשנה למשאב האנושי בוועדת החוץ והביטחון, מסר כי "הפגיעה בחיילי צה"ל היא בלתי נסבלת, ואני מגנה אותה בכל תוקף. לצערי, מדובר בתהליך שהולך וגובר. היום צץ בשולי הכביש שהממשלה דוהרת בו עוד תמרור אזהרה, שמסמן את הדרך לעצירת מגמת העלייה בגיוס החרדים לצה"ל. בדיון שערכתי בנושא עם נציגי צה"ל והמשטרה בוועדת החוץ והביטחון, הבנו כי התופעה נרחבת וקשה, וכי בידי צה"ל והמשטרה אין את הכלים המספקים להתמודד עמה.

"זוהי תופעה חברתית מסוכנת שמתפשטת, ועלינו לעצור אותה על-ידי החלטה על עידוד הגיוס באמצעות הגדלת האמצעים והמסלולים לחרדים ושילובם בחברה ולא באיומים, כפייה ודמגוגיה, כפי שמנסה הממשלה לעשות זאת כעת. במקביל, אני קורא למשטרת ישראל וצה"ל לפעול בכל האמצעים וללוות את החיילים העושים מלאכת קודש במלוא מובן המילה ולהעמיד לדין את התוקפים שנעצרו הערב".