המשטרה בודקת חשדות הנוגעים לרב אברהם יוסף

אברהם יוסף הוא רב העיר חולון, בנו של עובדיה יוסף והמועמד של ש"ס לתפקיד הרב הראשי ■ חשוד בעבירות הפרת אמונים הנוגעות לניגוד עניינים בתפקידו

המשטרה בודקת חשדות הנוגעים לרב אברהם יוסף, בנו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף, המתמודד בימים אלה על תפקיד הרב הראשי. יוסף חשוד בביצוע עבירות הפרת אמונים הנוגעות לניגוד עניינים במסגרת תפקידו, בהקשר למתן הכשר כשרות מהדרין.

ממידע שהגיע לגלי צה"ל עולה כי המשטרה החלה באיסוף חומרים הנוגעים לפרשה ישנה בה הרב אברהם יוסף, המכהן כרב העיר חולון, פיטר משגיח כשרות שפעל כנגד ש"ס בבחירות.

בהקלטה הזו נשמע הרב יוסף אומר למשגיח הכשרות: "אתה רוצה לתת מכות לאבא שלי? מאיפה החוצפה? גדול הדור עומד לפנינו, ואתה מספר סיפורי מעשיות? אני אוסר עליך!".

בהמשך מודיע הרב לעובד כי הוא מפוטר. "מאתמול אתה מפסיק לעבוד. תחפש עבודה אצל אבא שלך, שהוא יפרנס אותך. שלום ולא להתראות", אמר הרב בהקלטה.

בעקבות הדברים הללו הכריע לפני 4 שנים בית הדין לעבודה כי הרב יוסף פעל שלא כדין, ופסק פיצויים לעובד שהגיש תביעה אזרחית. התיק שפתחה המשטרה נסגר בזמנו, אך כעת, על רקע הבחירות לרבנות, ביקשה המשטרה חומרים הנוגעים לפרשה, ככל הנראה לצורכי חקירה אחרת בעניינו של הרב.

מקור במשטרה אישר את המידע ואת איסוף החומרים על-ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה. עם זאת, במשטרה סירבו להתייחס לגופה של הבדיקה או החקירה והאם היא נוגעת לעניינים נוספים.

הרב אברהם יוסף, הנחשב למועמד המוביל מטעם ש"ס, העדיף שלא להתייחס לדברים.

בעוד כשבועיים יבחרו הרבנים הראשיים, וזהו המרוץ הסוער והיצרי ביותר בתולדות הרבנות. גם לשולחן היועץ המשפטי לממשלה הגיעו שורה של פניות לבחון את מועמדותו של הרב יוסף, ומועמד נוסף - הרב שמואל אליהו מצפת, על רקע התבטאויות של השניים.

היועץ יידרש להכריע האם הוא מאפשר לשניים להתמודד, כשלצדם, לפי שעה, עוד 9 רבנים שמבקשים לעמוד בראש הרבנות.