מאיץ הסטארט-אפים של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל יוצא לדרך

החברה תסייע לחברות שעוסקות במסחר במובייל, ניווט בקניונים ותרפיה מוזיקלית

רגע אחרי שהפכה למקרה מבחן עבור מאיצים טכנולוגיים ברחבי העולם מבית מיקרוסופט, מרכז המו"פ הישראלי של ענקית התוכנה משיק היום את המחזור השלישי של אקסלרטור הסטארט-אפים במשרדי החברה בהרצליה.

לדברי מנהל המאיץ הטכנולוגי של מיקרוסופט, חנן לביא, התקבלו 370 בקשות של סטארט-אפים ומתוכן נבחרו 11 חברות. "ראינו חברות בתחום big data, לא מעט אוגמנטד ריאליטי ובאופן מסורתי, אולי בגלל הצלחות במחזורים קודמים, דברים שקשורים ל-e-medical ולספורט. בנוסף, פגשנו הרבה סטארט-אפים שהקימו יזמים בעלי רקורד בתחום".

בין החברות שישתתפו בתוכנית, שתיערך מספר חודשים, ניתן למצוא את Kanarit, שפיתחה טכנולוגיה לתרפיה מוזיקלית אישית עבור טיפול במתח ולחצים; Kytera, שפיתחה פתרון שעוזר למבוגרים להזדקן בביתם; navin, שעוסקת בתחום הניווט במבנים סגורים; Appixia, המאפשרת לקמעונאים לבנות ולנהל נוכחות במובייל ו-ConferPlace, שמפתחת פלטפורמה לכנסים וירטואליים.

מאיצים חדשים גם בהודו ובסין

"תמיד שואלים אותנו איך אנחנו מודדים הצלחה של סטארט-אפ", אמר צחי וייספלד, חבר הנהלת מיקרוסופט ונצ'רס ומנהל תוכנית האקסלרטורים העולמית. "אם בעוד שנה, החברות לא יראו הצלחה עסקית אנחנו נרגיש שלא עשינו את העבודה שלנו כמו שצריך". לדבריו, בשני המחזורים האחרונים עמד סכום הגיוס הממוצע לסטארט-אפ על מיליון דולר.

פתיחת המחזור השלישי מגיעה על רקע הכרזתה של מיקרוסופט העולמית על פתיחת Microsoft Ventures, שבין היתר מטרתה הוא לקדם פיתוח של אקסלרטורים דומים לזה בישראל במדינות נוספות בעולם. ההצלחה של ישראל בתחום הביאה לפתיחת מאיצים דומים בהודו, סין והאחרון שבהם בסיאטל. בשנה הקרובה צפויים לקום ארבעה נוספים בברלין, פריז, מוסקבה וברזיל. לדברי וייספלד, פתיחת אקסלרטורים נוספים היא בגדר מהלך דרמטי במיקרוסופט. "הרעיון הוא לבנות סטארט-אפים יוצאי דופן ברחבי העולם ולתת להם נגישות ללקוחות ולשותפים של מיקרוסופט", הוא אומר.

זרוע נוספת במיקרוסופט ונצ'רס צפויה להתרכז בהשקעות seed בסטארט-אפים ברחבי העולם, לצד קרנות הון סיכון נוספים, אנג'לים ומיקרו VC.