הקלה לקרנות המחזיקות באג"ח אלביט הדמיה

רשות ני"ע תאפשר לקרנות נאמנות המחזיקות אג"ח בחברות שנקלעו להסדר חוב, ושבהגדרתן הן בעלות חשיפה מינימלית למניות, לקבל ארכה של ארבעה חודשים למכירת המניות שיקבלו בהסדר, או לחילופין לשינוי מדיניות ההשקעה של קרן הנאמנות

מחר (ה') צפויים מחזיקי האג"ח של אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר להתכנס לאסיפות מקדימות, לדיון בשני המתווים להסדר חוב בחברה (בעקבותיהן יכונסו אסיפות לאישור ההסדר).

את המתווה הראשון הציעה אלביט הדמיה , והוא נתמך בידי קרנות ההשקעה הזרות יורק ו-DK פרטרנס (שאספו כ-35% מאג"ח החברה), וכן על ידי מספר גופים מוסדיים גדולים. הסדר זה כולל המרת חוב של 2.5 מיליארד שקל ל-90% ממניות החברה, והנפקת אג"ח חדשות בהיקף של כ-500 מיליון שקל.

מנגד עומד המתווה אותו הציעו מספר סדרות אג"ח (המיוצגות על ידי עורכי הדין ממשרד קליר-בנימיני), שלפיו יומר החוב ל-95% מהמניות ואג"ח בהיקף של כמיליארד שקל. בכל אחד משני ההסדרים צפויים הנושים לתספורת עמוקה של עשרות אחוזים.

מבדיקת "גלובס" עולה כי מכשול מהותי העומד בפני הסדר החוב הוא מגבלה הקיימת על קרנות נאמנות המחזיקות באג"ח. המרת חוב בהיקף כה גדול למניות עשויה להביא למכירה מסיבית של מניות על ידי הקרנות הללו, שאינן יכולות להחזיק בהן על פי מדיניות ההשקעה שלהן.

בעקבות פנייה של המוסדיים לרשות ניירות ערך להסדרת הנושא, תוציא הרשות כבר בימים הקרובים הנחיות שיאפשרו לקרנות המחזיקות אג"ח בחברות שנקלעו להסדר חוב, ושבהגדרתן הן בעלות חשיפה מינימלית למניות, לקבל ארכה של ארבעה חודשים, במקום 30 יום כיום, למכירת המניות שיקבלו בהסדר, או לחילופין לשינוי מדיניות ההשקעה של קרן הנאמנות. ברשות סבורים כי מדובר בפרק זמן סביר, בפרט כאשר מדובר במוצר נזיל כקרן נאמנות.