לזיסר לא יינתן פטור מתביעות, אך הוא מכוסה עד 60 מ' ד'

(עדכון) - מחר תיערך אסיפת הנושים המכרעת בחברה, שבה יצביעו מחזיקי האג"ח לגבי שני מתווי חוב שהוצגו בפניהם ■ נמשכת המתיחות עם בנק הפועלים ■ אלביט: "התנהגות הבנק לא מובנת"

הלחץ על חברת אלביט הדמיה גובר, והיום היא ביצעה, בפעם השנייה בתוך ארבעה ימים, שינויים במתווה הסדר החוב שהיא מציעה למחזיקי האג"ח. עיקר השינוי מתייחס לאחוז המניות בו יחזיקו הנושים ביום שאחרי ההסדר, כנגד מחיקה של קרוב ל-2 מיליארד שקל מהחוב. אלביט שיפרה את הנתון הזה ב-5% ל-95% מהמניות. יתר הפרמטרים במתווה נשארו על כנם, לרבות האופציות שיונפקו לבכירי החברה בראשות מוטי זיסר לעד 20% ממניות החברה.

גם נושא הפטור מתביעות עתידיות נותר על כנו, אלא שבעוד שבסעיף אחד טוענת החברה כי היא מחריגה את זיסר מפטור לתביעות אישיות בעתיד, בסעיף הבא נשמרות לו כל זכויות הביטוח והשיפוי של נושא משרה. "מובהר כי אין בהוראת סעיף זה כדי לגרוע מזכויות הביטוח והשיפוי של נושאי המשרה (לרבות מר זיסר) כלפי החברה ו/או חברות הבת, ככל שקיימות", נכתב במתווה הסדר החוב.

זיסר נושא בשני כובעים, גם כבעל שליטה בחברה וגם כבעל משרה בחברה, ולפיכך, במקרה בו יבחרו בעתיד מחזיקי האג"ח של אלביט הדמיה להגיש נגדו תביעה אישית, הוא זכאי כמנכ"ל וכנשיא החברה לכיסוי פוליסת ביטוח שהעמידה החברה לדירקטורים ונושאי משרה בה, העומד על 60 מיליון דולר. עם זאת, בגלל כפל הכובעים הזה, ובגלל שזיסר פעל גם כבעל השליטה בחברה, ייתכן שבמקרה של תביעה נגדו חברת הביטוח תסרב להפעיל את הכיסוי.

מחר בשעות אחה"צ צפויה להיערך בבית ציוני אמריקה אסיפת הנושים המכרעת בחברה, לאחריה יצביעו מחזיקי האג"ח לגבי שני מתווי חוב שהוצגו בפניהם בימים האחרונים, זה המעודכן של החברה למול זה שמציעה נציגות האג"ח המצומצמת.

היום הוציאה אלביט דיווח לבורסה שלפיו בניגוד להודעתה אתמול, לא התקבל אישורו של בנק הפועלים להסכמות בין הצדדים, לפיהן ישעה הבנק את בקשתו לפירעון מיידי של החוב כלפיו, העומד על 230 מיליון שקל, למשך ארבעה חודשים. הסכמות אלה, אם אכן היו מושגות, היו סוללות את הדרך לאישור מתווה הסדר החוב אותו מציעה החברה לנושיה.

בהודעתה לתקשורת טענה אלביט הדמיה כי ההסכמות אליהן הגיעה החברה עם הבנק הועלו על הכתב, וכי החברה ידעה את הפועלים כי בכוונתה להציג אותן למחזיקי האג"ח. "התנהגות בנק הפועלים בימים האחרונים לא מובנת. הגענו להסכמות עם הפקידות הבכירה בבנק, להערכתנו ביהמ"ש שיקבל את המסמכים המורים על כך יפעל בשיקול דעת", אמר היום ל"גלובס" שמעון יצחקי, יו"ר הדירקטוריון של אלביט הדמיה.

עיון בחלופת המכתבים בין הצדדים, שפורסמה היום, מעלה כי אתמול בשעות הצהריים, שלח עו"ד גיורא ארדינסט, המייצג את בנק הפועלים, מכתב לפיו ההסכמות שהושגו בין החברה לבין הצוות המקצועי של הבנק תלויות באישור הנהלת הפועלים. "כפי שנמסר לכם בשיחתנו, הסכמות אלה תיכנסנה לתוקף רק לאחר ובכפוף לקבלת אישור הנהלת הבנק, וזו אמורה להידרש היום בשעה 15:00", כתב עו"ד ארדינסט.

אלא שלאלביט הדמיה, העומדת לפני הצבעת הנושים המכרעת על הסדר החוב בחברה שצפויה להיערך מחר, בער לצאת לתקשורת בהודעה לפיה העסק עם הבנק סגור. מהלך זה הקפיץ את הפועלים שמיהר להכחיש בתוקף לתקשורת כי הגיע להסכמות כלשהן מול החברה. אתמול בשעות הערב אף שלחה הנהלת הבנק מכתב קצר וחד לחברה לפיו היא לא אישרה את ההסכמות מולה.

מהסדרי החוב הגדולים בשוק

הסדר החוב באלביט הדמיה הוא אחד מהסדרי החוב הגדולים שידע השוק המקומי, ומחזיקי האג"ח צפויים לספוג בו תספורת של למעלה מ-50% על חוב מתואם של כ-2.5 מיליארד שקל. לזיסר, נזכיר, חוב פרטי של מיליארד שקל לבנק הפועלים, שאינו מוחזר ומהווה את מקור הסכסוך בין הצדדים. לא מן הנמנע כי פעולתה האחרונה של החברה עשויה להביא את הבנק להתבצרות בעמדתו הנוכחית, שכוללת את המשך ההתנהלות המשפטית נגד זיסר והחברה.

בנוסף לכך, ההתפתחויות האחרונות בגזרת הפועלים, הביאו את חברי הנציגות המצומצמת של מחזיקי האג"ח לשקול את האפשרות לפנות לכנוס הנכסים הראשי, לרשות ני"ע ואף לביהמ"ש, על מנת שיבדקו את התנהלות החברה.

המתווים להסדר
 המתווים להסדר