ה-SEC דורשת לאסור על סטיבן כהן לטפל בכספי משקיעים

המיליארדר שמנהל את אחת מקרנות הגידור המצליחות והגדולות בארה"ב עשוי לסגור תיקים בהיקף 15 מיליארד דולר ■ נאשם בהעדר פיקוח נאות שלו לכאורה על שניים מעוזריו המואשמים במסחר על פי מידע פנים

סטיבן כהן, המיליארדר שמנהל את אחת מקרנות הגידור המצליחות והגדולות בארה"ב, ספג בסוף השבוע תביעה אזרחית של הרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) באשמת העדר פיקוח נאות שלו לכאורה על שניים מעוזריו המואשמים במסחר על פי מידע פנים.

התביעה שהוגשה על ידי ה-SEC לא מאשימה את כהן, מייסד SAC קפיטל ואחד מעשירי ארה"ב, במסחר פנימי בעצמו, אך התביעה דורשת לאסור עליו לטפל בכספי משקיעים - עונש שיאלץ אותו לסגור תיקים בהיקף של יותר מ-15 מיליארד דולר, לפי נתוני הרשות.

התביעה הוגשה כשבוע לפני שחלה התיישנות על כמה עבירות מסחר בניצול מידע פנימי. היא גם באה אחרי ש-SAC וחברה נוספת של כהן, CR Intrinsic, הסכימו לשלם ל-SEC קנס שיא של 615 מיליון דולר כדי להסדיר אישומים אחרים במסחר פנימי נגד החברות הללו.

בתביעה החדשה מאשימה ה-SEC את כהן בכך שקיבל "מידע לא ציבורי חשוד מאוד" ממנהלי התיקים מתיו מרטומה ומייקל סטיינברג. השניים, שדוחים את ההאשמות נגדם בניהול מסחר פנימי, יעמדו לדין במשפטים נפרדים מאוחר יותר השנה.

לפי ה-SEC, במקום למלא את התחייבותו החוקית לחקור את המקרה, כהן "התעלם מהדגלים האדומים" והתיר למסחר על בסיס המידע הפנימי להמשיך, ובכך הרוויח ונמנע מהפסדים בסך כולל של 275 מיליון דולר.

"מנהלי קרנות גידור אחראים לפיקוח נאות על עובדיהם כדי להבטיח שהחברות יצייתו לחוקי ניירות הערך", אמר אנדרו סרסני, ממנהלי יחידת האכיפה של ה-SEC. "אחרי שלמד על מסחר הפנים הפוטנציאלי של המועסקים שלו, סטיבן כהן לא פעל כדי למנוע הפרה של החוק".

דובר של כהן, ג'ונתן גזתלטר, אמר בתגובה: "להליכים אין אחיזה משפטית". לדבריו, הרשות התעלמה ממדיניות הציות לחוק של SAC קפיטל ומהנהלים הנרחבים שלה למניעת הפרות חוק. "סטיב כהן פעל באופן הולם בכל זמן, ויתגונן בנחרצות מפני ההאשמות הללו".