33% מהציבור: מפריע לנו לשמוע את השפה הערבית בטלוויזיה

כך עולה מסקר על התוכנית "עבודה ערבית" של קשת שהוצג במכון לדמוקרטיה

רוב הציבור היהודי בישראל סבור כי התקשורת היא האמצעי העיקרי להיכרות עם אורח החיים של ערביי ישראל - כך עולה מסקר שערכה זכיינית ערוץ 2 קשת באמצעות מכון פאנלס, לקראת דיון שנערך אודות התוכנית "עבודה ערבית" במכון הישראלי לדמוקרטיה.

על-פי הסקר, 62.4% מהמשיבים (יהודים, בוגרים) מאמינים כי התקשורת היא הגורם המרכזי לקירוב בין העמים בתוך ישראל. תפקידה של התקשורת נחשב למשמעותי יותר מזה של מערכת החינוך, אשר 61.8% מהיהודים בארץ מאמינים כי דרכה נכון לקרב בין ערבים ליהודים.

עם זאת, מהסקר עולה כי הקרבה עדיין לא באמת קיימת. 20% מהאוכלוסיה היהודית בישראל סבורים כי אין צורך בקירוב בין ערבים ליהודים כלל. רוב אלה המאמינים כי אין צורך בהיכרות הם תושבי ירושלים, יו"ש והדרום - שם שיעור המתנגדים לקרבה מגיע ליותר מ-50%. זאת, לעומת אחוזים נמוכים יותר במחוזות אחרים: 8.4% בצפון, 4.2% בחיפה, 18.9% במרכז הארץ ו-17.9% בתל-אביב.

לשליש (33%) מהמשיבים לסקר מפריעה השפה הערבית בטלוויזיה. 61% מהמשיבים נהנים לשמוע אותה, כמו בסדרה "עבודה ערבית". חוסר ההנאה לשמוע את השפה הערבית בטלוויזיה בולט בעיקר בקרב צעירים בני 18-20 (גילאי צבא) - 58.3% בקרבם.

מרבית צופי הסדרה של סייד קשוע מאמינים כי צפייה בסדרה מלמדת אותם כיצד חיים ערבים בישראל. 13.5% מאוכלוסיית ישראל מעידים כי כלל אינם מכירים את מנהגי ואורח החיים של ערביי ישראל. מקרב האנשים שלא צופים בסדרה "עבודה ערבית", נתון זה מגיע לכדי 28% לעומת 7.8% בלבד מבין צופי "עבודה ערבית".