נקסטג'ן-דרמיפסור יוצאת מרשימת השימור

נערכת לכניסה לשלב III של הניסויים הקליניים ■ בין המשקיעים נמצאים נועם לניר, ארז גולדשמיט, פרופ' יחזקאל ברנהולץ, ד"ר שמואל קבילי ואליעזר פישמן

חברת נקסטג'ן הודיעה היום כי בעקבות מיזוג לתוכה של חברת דרמיפסור לטיפול בפסוריאזיס, וחלוקת מניות בנקסטג'ן לבעלי מניות קודמים בדרמיפסור, עומדת החברה בכללים ליציאתה מרשימת השימור. נקסטג'ן, שהייתה עד כה שלד, תעבור למסחר ברשימת דלי הסחירות.

מניית נקסטג'ן נסחרת כעת בירידות של 30% ולפי שווי של 18 מיליון שקל, בעקבות ההודעה על המעבר לרשימת דלי הסחירות. מאז ההודעה על הכוונות למזג את דרמיפסור לתוך נקסטג'ן בתחילת יוני, עלתה המניה בכ-45%.

דרמיפסור, בוגרת חממת מיט"ג הייטק ונצ'רס שהייתה על לאחרונה בזיכיון קבוצת קפיטל פוינט, פיתחה תרופה המשלבת שני חומרים מוכרים, ומשמשת לטיפול במחלת העור פסוריאזיס. החברה עומדל להיכנס לשלב III של הניסויים הקליניים. זאת, לאחר שסיימה בהצלחה ניסוי שלב IIb מול ה-FDA, רשות המוזן והתרופות האמריקנית.

בניסויים הללו נמצא המוצר כיעיל כמו התרופות המובילות הקיימות, ויתרונו הוא כי אינו מכיל סטרואידים. פרופיל הבטיחות של המוצר נמצא תקין.

בעלת המניות הגדולה בנקסטג'ן לאחר המיזוג היא קפיטל פוינט המחזיקה כ-33% מהחברה. דרור עצמון, בעל מניות בקפיטל פוינט, מחזיק 20% נוספים.

בין המשקיעים המקוריים בדרמיפסור, אשר כעת הופכים לבעלי מניות בנקסטג'ן, נמצאים נועם לניר, בעל השליטה בבילון, אליעזר פישמן, בעל השליטה בכלכלית י-ם (וגם ב"גלובס"), ארז גולדשמיט, מנכל פועלים איביאי, פרופ' יחזקאל ברנהולץ, ממציא תרופת הדוקסיל לסרטן וד"ר שמואל קבילי, ממציא "פטנטי קבילי" של ג'ננטק הנמצאים בבסיס של מגוון תרופות ביולוגיות.

דרמיפסור הוקמה על בבסיס המצאותיו של ד"ר אביקם הראל, מנהל היחידה לעור ילדים והמעבדה לדרמטו-פיזיולוגיה בי"ח דנה מרכז רפואי סורסקי ת"א. עד כה הושקעו בה כ-4 מיליון דולר.