נת"ע: חשדות למעשים פליליים מצד בכירים לשעבר בחברה

החברה המקימה את הרכבת הקלה בגוש דן העבירה את הממצאים ליועמ"ש ולמבקר המדינה ■ ברקע הדברים: מאבק אישי בין המנכ"ל יצחק זוכמן ליו"ר לשעבר מיכאל רצון ■ רצון בתגובה ל"גלובס": הדוח מעולם לא הועבר אליי

הנהלת חברת נת"ע, המקימה את הרכבת הקלה בגוש דן, הודיעה כי היא מחזיקה בדוח ביקורת המעלה לדעתה חשדות לביצוע מעשים פליליים מצד "ממלאי תפקידים בחברה שאינם מכהנים עוד".

נת"ע הודיעה כי העבירה את ממצאי הדוח ליועץ המשפטי לממשלה, למבקר המדינה ולגורמים נוספים - "לצורך בחינת ההיבטים הפליליים ככל שיתבררו".

"גלובס" פנה ליו"ר החברה לשעבר, מיכאל רצון, על מנת לבדוק האם מדובר בו; רצון השיב כי דוח הביקורת הפנימי לא הועבר מעולם לתגובתו, למרות פניותיו, ועל כן אינו יכול לדעת למה הכוונה בהודעה.

לא מוסרים את הדוח

נת"ע סירבה להעביר את הדוח לידי "גלובס", בנימוק שהדיון בו בדירקטוריון החברה עדיין לא הסתיים, למרות שהודיעה על קיומו במסגרת מה שכינתה "זכותו של הציבור לדעת".

מדובר בדוח ביקורת שחיבר רואה החשבון המבקר של החברה, אילן שגב, שבדק על-פי הודעת נת"ע "ליקויים עליהם הצביעו יו"ר ועדת הביקורת בחברה, המבקר הפנימי, רשות החברות" וכן "ממלאי תפקידים שונים בחברה שהתריעו וגם פעלו בזמן אמת כנגד הליקויים שהתגלו בחברה".

עוד נאמר בהודעה כי ממלאי תפקידים בחברה שגרמו לליקויים אינם מכהנים עוד בחברה.

דובר נת"ע סירב להתייחס לדוח עד לאחר שהדירקטוריון ידון בו.

נציין כי דוח הביקורת של שגב בא על רקע מאבק אישי קשה בין מנכ"ל נת"ע, יצחק זוכמן, ליו"ר החברה לשעבר רצון ובכירים בנת"ע שנחשדו על-ידי זוכמן כמקורבים לרצון.