מסתמן: אלדד וינברגר יפרוש מקבוצת מקאן אריקסון

וינברגר משמש כמנכ"ל מקאן דיגיטל ונחשב לאחד הכישרונות המשמעותיים במשרד

קבוצת הפרסום מקאן אריקסון מאבדת את אחד מהכישרונות הבולטים שלה בשנים האחרונות: ל"גלובס" נודע כי אלדד וינברגר, מנכ"ל מקאן דיגיטל, הודיע על כוונתו לעזוב את הקבוצה, ואם לא יחול שינוי הוא יפרוש מתפקידו בסוף השנה.

וינברגר נחשב לאחד הכישרונות הבולטים בקרב הדור הצעיר בענף הפרסום ואף הוכתר על-ידי "גלובס" בעבר כאחד מהצעירים המבטיחים בענף. יתרונו טמון בכך שהוא משלב שתי דיסציפלינות הנחשבות כמשאב חסר בענף הפרסום: יכולת קריאטיבית ברמה גבוהה והבנה דיגיטלית מצוינת.

וינברגר הצטרף לקבוצת מקאן אריקסון לפני כ-13 שנה בתפקיד קופירייטר. בתקופה זו ניהלו את המשרד שירה מרגלית ואורן פרנק, שהיה בין החלוצים בענף שזיהו את החשיבות של התחום הדיגיטלי ופיתחו אותו. בשנים הראשונות שלו עבר וינברגר את הדרך מקופירייטר למנהל קריאייטיב אך בהמשך, כשזרוע הדיגיטל של הקבוצה קרמה עור וגידים תחת ידם המנחה של אורן פרנק, יוסי ארז ויוני קיש, הצטרף וינברגר לשם כזרוע הקריאטיבית.

כשמונתה איריס בק לתפקיד מנכ"לית משרד הפרסום הושם דגש רב על הפיכת הדיגיטל לחוד החנית של המשרד, אך וינברגר חזר דווקא לכור מחצבתו בתחום הקריאייטיב והפך להיות סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן. בשלהי תקופתה של בק הוא חזר לתחום הדיגיטל - הפעם בתפקיד מנכ"ל מקאן דיגיטל, תפקיד שבו הוא מחזיק במשך כשלוש שנים.

במהלך כהונתו הוא שם דגש גדול על יציקת עולם תוכן רחב ועמוק למותגים כמו תנובה - עם נושא המצפן התזונתי, לכלל פיננסים, לבנק לאומי למשכנתאות, הקמת פלטפורמת תוכן לאימהות בהאגיס וכדומה.

במהלך השנים עברה התפיסה הדיגיטלית במקאן שינויים גדולים ומנושא מרכזי בתקופתה של בק, שדרשה שמכל קמפיין יוקצה חלק מסוים לתחום הדיגיטל, הפך הדיגיטל בימים שתחת ניהולו של ריצ'י האנטר לעוד כלי בארגז הכלים. למרות זאת, ובצד היחלשות יחסית של משרד הפרסום מקאן אריקסון, נשמרה מובילותה של מקאן דיגיטל בשוק.

וינברגר הוא בין הבכירים היחידים ששרד את כל "חילופי השלטון" במקאן אריקסון, בלי לעזוב את המשרד. רבים בענף תולים זאת ביחסי האנוש טובים שלו וביכולות ניהול גבוהות.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של וינברגר לידיעה. במקאן סירבו להתייחס.