כך ניפח מנכ"ל נת"ע את כישוריו הניהוליים במכרז

יצחק זוכמן הצהיר על פרט כוזב לכאורה לגבי כישוריו הניהוליים בעת ההתמודדות על תפקיד מנכ"ל החברה לפני שנתיים ■ בחברת ההקמה של הרכבת הקלה אומרים כי זוכמן נבחר לאחר שגבר על מועמדים רבים בזכות הרקורד שלו

יצחק זוכמן, מנכ"ל נת"ע, חברת ההקמה של הרכבת הקלה בת"א, הצהיר על פרט כוזב לכאורה לגבי כישוריו הניהוליים בעת ההתמודדות על תפקיד מנכ"ל החברה לפני שנתיים. בשאלון שמילא במסגרת ההתמודדות במכרז נשאל זוכמן על ניסיונו בניהול מספר גדול של עובדים והשיב: "כ-80 עובדים כפופים ישירות ויועצים בנוסף". מבדיקה שערך "גלובס" עולה כי בתפקידים שמילא במשרד התחבורה לפני מינויו לנת"ע הועסקו תחת זוכמן 10-15 עובדים לכל היותר.

זוכמן השתחרר מצה"ל בדרגת אל"מ ועבר לעבוד במשרד התחבורה בתפקיד מנהל אגף תשתיות, כסגנו של המפקח על התעבורה באותה עת, אלכס לנגר. ב-2007 הועלה זוכמן לדרגת סמנכ"ל על ידי מי ששימש באותה עת מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן.

במהלך התקופה גדל מספר העובדים הכפופים ישירות לזוכמן מ-5 לכ-15 עובדים. ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי במכרז לתפקיד מנכ"ל נת"ע קיבל זוכמן את הניקוד המרבי בגין כישורים ניהוליים. זוכמן דורג ראשון מבין המתמודדים לפני סמנכ"לית הכספים בחברה גלית אסף שנהר.

בנת"ע אומרים כי זוכמן נבחר לפני יותר משנתיים לתפקיד מנכ"ל נ.ת.ע, לאחר שגבר על מועמדים רבים בזכות הרקורד, העשייה והחזון שלו. זוכמן שירת 27 שנה בצה"ל, היה אחראי על פרויקטים רבים והשתחרר בדרגת אלוף משנה.

לאחר מכן שימש 13 שנה סמנכ"ל תשתיות ותאום במשרד התחבורה, כשהוא מוביל פרויקטים רבים בהיקף של מיליארדי שקלים.

מאז נכנס לתפקיד מוביל יצחק זוכמן את חברת נ.ת.ע ויחד איתה מקדם בהצלחה את אחד הפרויקטים התחבורתיים המסובכים והמורכבים ביותר במדינת ישראל, פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. השנה האחרונה, למרות הקשיים הרבים, הייתה הטובה ביותר מבחינת התקדמות הפרויקט, מאז החלו לטפל בו בארץ, לפני כארבעים שנה.

מנ.ת.ע נמסר כי "חבל ש'גלובס' ממשיך לתת את ידו למי שרוצה להשמיץ את חברת נ.ת.ע ואת העומד בראשה ולפגוע ולחבל בפרויקט החשוב הזה. כמה מאלה שעושים זאת מככבים כעת בדוח הביקורת של רשות החברות על חברת נ.ת.ע, שחלקו אף נחשף בתקשורת, ובו נתגלו ליקויים חמורים.

"חברת נ.ת.ע בראשות המנכ"ל יצחק זוכמן ובגיבוי מלא של הדירקטוריון, עושה ותעשה את הכול כדי לתקן את כל הליקויים שהתגלו ולמנוע אותם בעתיד. כל זאת כדי להמשיך ולקדם את הפרויקט התחבורתי החשוב ביותר במדינת ישראל מאז ומעולם, פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין ת"א".