היחצ"ן נעם טפר הורשע בשימוש במידע פנים

ביהמ"ש: בהסתמך על מידע הפנים ביצע טפר כ-40 עסקאות בכחצי מיליון שקל, וגרף רווח של מעל 60 אלף שקל ■ הערכות: הפרקליטות תבקש מאסר בפועל

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, דניאלה שריזלי, הרשיעה היום (א'), את היחצ"ן נעם טפר בעבירות של שימוש במידע פנים בידי איש פנים לפי חוק ניירות ערך.

לפי ההערכות, הפרקליטות תבקש לשלוח את טפר למאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, במסגרת עמדתה כי יש להחמיר בענישה בעבירות פנים.

בית המשפט קבע כי טפר ניצל את הגישה שהיתה לו למידע פנים של 4 חברות שונות להן נתן שירותי קשרי משקיעים ויחסי ציבור, ועשה שימוש במידע הפנים שהגיע לידיו מכוח קשריו עם חברות אלה ב-5 מקרים שונים. בהסתמך על מידע הפנים שהיה בידיו ביצע טפר כ-40 עסקאות בהיקף של כחצי מיליון שקל, וגרף רווח של מעל 60 אלף שקל.

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, לפיה למרות שטפר לא היה עובד של החברות השונות, הוא נחשב לאיש פנים בהן נוכח קשריו איתן והגישה שהיתה לו למידע פנים בהן.

עוד נקבע כי טפר ניצל את האמון אשר ניתן בו על-ידי החברות ששכרו את שירותיו, ועשה שימוש במידע אשר הופקד בידיו על מנת ליצור לעצמו יתרון בלתי הוגן על יתר המשקיעים בשוק.

בין היתר, טפר הורשע כי הוא השתמש ב-2005 במידע פנים לגבי מיזוג של חברת מדקון עם חברה אמריקנית, וגרף בזכות המידע כ-30 אלף שקל.

מחקירת רשות ניירות ערך את הפרשה עלה כי ביוני 2005 מסרה מדקון לבורסה דיווח לפיו היא מנהלת משא-ומתן עם חברה בנוגע לאפשרות הליך של מיזוג. ביום הדיווח, זמן קצר לפני הפרסום המיידי לבורסה, עלתה מניית מדקון ב-7.4% במחזור של 14.5 מיליון שקל שנחשב חריג, ולמחרת עלה שער המניה ב-4.85% נוספים במחזור של 8.4 מיליון שקל.

בהמשך אותו חודש דווחה מדקון על חתימת הסכם המיזוג עם חברת מקסון, שנסחרה בניו-יורק ועוסקת בשירותים רפואיים. למחרת הדיווח המיידי עלתה מניית מדקון ביותר מ-20% במחזור חריג של 53 מיליון שקל. טפר השתמש במידע כדי לרכוש 5,000 מניות מדקון ב-48 אלף שקל ומכר אותן כעבור כמה ימים ברווח של 5,600 שקל.

בהקשר של המידע השני רכש טפר 10,000 מניות ב-105 אלף שקל, ומכר אותם יומיים לאחר פרסום המידע ברווח של 25 אלף שקל. הוא חשוד בעבירה של שימוש במידע פנים על-ידי איש פנים לפי חוק ניירות ערך.

טפר הוא איש יחסי ציבור ותיק שהקים ב2006 יחד עם יוסי בריקמן את משרד יחסי ציבור Financial Access. קודם לכן הוא עבד אצל נעם ילין במשרד תקשורת פיננסית - נעם ילין. בעברו הוא אף שימש כאנליסט בחברת המחקר פסיפיק מדיטרניאן.

התיק נוהל בידי עורכות הדין יהודית תירוש ויעל ענתות ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) ונחקר על-ידי מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך.