האם בכיר בוועד עובדי חברת החשמל חובר לחשמל בניגוד לנהלים?

הנהלת החברה בודקת האם ביתו של ראש מרחב בצפון בוועד יעקב דבידה חובר לחשמל חינם, למרות שלא היה בידו טופס ארבע ואישור רשות מקומית כנדרש

הנהלת חברת החשמל ביקשה לבדוק האם ביתו של ראש מרחב בצפון בוועד העובדים של חברת החשמל יעקב דבידה חובר מחדש לחשמל בניגוד לנהלים. הבדיקה בנושא החלה בעקבות מכתב תלונה אנונימי שנשלח להנהלה. כתוצאה מהבדיקה, החליטה הנהלת החברה להקפיא בשלב זה הענקת דרגת מנהל מחלקה תקני לדבידה.

בשיחה עם "גלובס" אמר דבידה כי להערכתו הבדיקה תסתיים עד סוף השבוע והביע בטחונו כי לא יימצאו פגמים כלשהם בחיבור ביתו לחשמל.

דבידה המתגורר ביישוב עירוני בצפון הארץ התנתק מחברת החשמל באופן זמני לצורך ביצוע עבודות שיפוצים נרחבות בדירת מגוריו. על-פי מכתב התלונה, חוברה דירתו מחדש לחשמל חינם בתום השיפוצים, למרות שלא היה בידו טופס ארבע ואישור רשות מקומית כנדרש.

דבידה אמר כי נכון להיום הוא היחיד מבין ראשי הוועד שאינו מדורג בדרגת מנהל מחלקה תקני אלא מוגדר מושווה למנהל מחלקה. לדבריו, לא התכוון לבקש לשנות את הגדרת משרתו אולם מנכ"ל החברה אלי גליקמן ביקש זאת ממנו "למען הסדר הטוב".

במהלך ההליך הוגש מכתב התלונה, ה-12 במספר לטענת דבידה, מתוך ניסיון לפגוע בו. דבידה אמר בשיחות בחברה כי הוא משוכנע שבבדיקה לא יימצא דבר היות והטיפול בענייניו "נעשה תחת זכוכית מגדלת".

מחברת החשמל נמסר כי "העניין הועבר לבדיקת יחידת הביקורת בחברה, והמינוי הוקפא עד לסיום הליך המינוי".