כתב אישום: עופר נמרודי ורעייתו העסיקו עובדת זרה שלא כדין

בני הזוג נמרודי נאשמים כי העסיקו את העובדת בביתם בעבודות ניקיון, אף שלא הייתה לה אשרת שהייה מתאימה ■ בנובמבר 2012, בביקורת שערכה רשות ההגירה בבית משפחת נמרודי, העובדת נתפסה כשהיא מתחבאת במרתף

אחרי נילי פריאל, רעייתו שר הביטחון לשעבר אהוד ברק; אביבה וינשטיין, רעייתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וישטיין; והשחקנית מירי בוהדנה; שהסתבכו כולם עקב העסקה ללא היתר של עובדים זרים בבתיהם - הגיע היום תורו של איש העסקים עופר נמרודי, הבעלים לשעבר של עיתון "מעריב".

רשות האוכלוסין וההגירה הגישה הבוקר (ג') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב כתב אישום נגד נמרודי ונגד רעייתו רוית, בגין העסקת עובדת זרה ללא היתר בביתם בסביון.

לפי כתב האישום, בביקורת שנערכה בנובמבר 2012 בבית הזוג נמרודי ברחוב הר דפנה ביישוב היוקרתי סביון, נצפתה בנכס עובדת זרה כשהיא עובדת בשטיפת כלים. לדברי רשות האוכלוסין, העובדת נתפסה כשהיא מתחבאת במרתף הבית.

לפי האישום, בהמשך התברר כי הזוג נמרודי העסיק את העובדת הזרה בעבודות ניקיון וגיהוץ למשך מספר חודשים, והיא אף לנה בביתם, למרות שהיא הגיעה לישראל עם אשרה לעבוד אך ורק בסיעוד.

עוד נטען כי הזוג נמרודי לא הסדירו עבור העובדת ביטוח רפואי, בניגוד לדין. הזוג נמרודי מואשם לפיכך בעבירה של העסקה שלא כדין, ללא ביטוח רפואי.

בתגובה לפרסומים על הגשת כתב האישום, מסרו עורכי הדין של בני הזוג נמרודי, נבות תל-צור וזרי חזן, כי הם "רואים בחומרה רבה את פרסום כתב האישום בתקשורת לפני מסירתו לנוגעים בדבר, ובזמן שמתנהלים מגעים בין הצדדים. אין כל הצדקה להגשת כתב האישום נגד עופר נמרודי, שאיננו מעורב בצורה כלשהי בהעסקת העובדת. צירופו של מר נמרודי לאישום נעשה שלא כדין וללא ראיות, מתוך שיקולים זרים ויצר פרסום".