רדהיל תיכנס גם לתחום דלקת המפרקים

היום מפתחת החברה את התרופה, שהינה קוקטייל של חומרים הידועים כאנטיביוטיים, לטיפול במחלת הקרוהן

חברת רדהיל ביופארמה אשר נסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, לפי שווי של כ-225 מיליון שקל, הודיעה היום כי היא מתכננת לפתח את התרופה המובילה שלה, RHB-104, גם לתחום של דלקת מפרקים שגרונית.

היום מפתחת החברה את התרופה, שהינה קוקטייל של חומרים הידועים כאנטיביוטיים, לטיפול במחלת הקרוהן. זאת, על בסיס מחקרים שנערכו באוסטרליה ומצאו כי מחלת הקרוהן עשויה להיות בעלת מקור חיידקי, ולכן אנטיביוטיקה היא מתאימה לטיפול בה. זאת, לעומת הדיעה הרווחת היום כי מדובר במחלה שמהותה פעילות יתר שלילית של מערכת החיסון.

היום הטיפול במחלת הקרוהן הוא באמצעות תרופות אנטי דלקתיות. התרופה RHB-104 נמצאה בניסויים בבעלי חיים כבעלת פעילות חיובית גם במחלות דלקתיות נוספות לקרוהן, כמו טרשת נפוצה ועתה גם בטיפול בדלקת מפרקים, ומן החברה נמסר בעבר כי ייתכן ולכל המחלות שמתבטאות בפעילות יתר שלילית של המערכת החיסונית, ישנו בעצם מקור חיידקי, וניתן לרפאן או לפחות לשפר את התסמינים שלהן, באמצעות התרופה האנטיביוטית הזו. אפשרות אחרת להסביר את התוצאות היא כי לתרופה האנטיביוטית הזו, יש במקרה גם פעילותא נטי דלקתית.

רדהיל נערכת להוכיח את התזה הזו, או להראות כי לתרופה שלה יש במקרה גם פעילות אנטי דלקתית, באמצעות שלושה ניסויים שהיא מתכננת בתרופה כעת - ניסוי שלב III בקרוהן (לאחר שניסוי ודם שנערך באוסטרליה הראה תוצאות חיוביות, גם אם לא חד משמעיות), ניסוי שלב IIb בטרשת וניסוי בדלקת המפרקים.