הדולר היציג נקבע על 3.566 ש'; "יידרש טריגר משמעותי"

האירו היציג ירד בכ-0.23% ל-4.726 שקלים ■ מקורות במשרד ראש הממשלה: נתניהו לא מתכוון להמתין זמן רב ויבחר נגיד, בהתייעצות עם שר האוצר, כבר בימים הקרובים

המסחר בשוק המט"ח התנהל היום (ד') בהמשך מגמת ההתחזקות של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נחלש מול השקל בכ-0.1% ונקבע על 3.566 שקלים. האירו נחלש מול המטבע המקומי בשיעור של 0.23% ושערו היציג נקבע על 4.726 שקלים.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "בשוק ממתינים להודעת הסיכום של הפגישה בת היומיים של ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב, לפיה אין ציפייה לשינוי במדיניות המוניטרית. בזירה המקומית היצעי מט"ח מצד יצואנים מצליחים לבלום את פיחות השקל ותומכים בתנועה לעבר רמת 3.56 שקלים. להערכתנו, סביב רמת 3.55 שקלים צפוי בנק ישראל לשוב ולהתערב במסחר במטרה למתן את השפעת עודפי ההיצע, בתקופה של ירידה בביקושים. המסחר צפוי להמשיך ולהתנהל בתחום שערים צר של 3.59-3.56 שקלים לדולר".

לאחר שיעקב פרנקל הסיר את מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל, שוב עולה השאלה על זהות הנגיד הבא. לפי מקורות במשרד ראש הממשלה, רה"מ בנימין נתניהו לא מתכוון להמתין זמן רב ויבחר נגיד, בהתייעצות עם שר האוצר, כבר בימים הקרובים. כל המועמדים הם ישראלים ונתניהו ויתר בינתיים על "כוכב בינלאומי".

מי שמסתמנת כמועמדת מובילה לתפקיד היא ד"ר קרנית פלוג, המשנה לנגיד היוצא ומי שמכהנת כעת כנגידה בפועל. אולם, נתניהו מתנגד למינויה וסבור כי אינה מתאימה לתפקיד. מקורב לרה"מ אמר היום ל"גלובס", כי "פלוג לא ממש מועמדת". לעומת זאת, שר האוצר יאיר לפיד דווקא מעוניין במינויה, ואף הצהיר על כך פומבית. עובדה זו עומדת לה לרועץ, שכן אם תתמנה, יצטייר כאילו נתניהו התכופף בפני לפיד.

המועמד המוביל השני הוא פרופ' ליאונרדו (ליאו) ליידרמן, המכהן ככלכלן והאסטרטג הראשי של בנק הפועלים, והוא היחיד מבין המועמדים שנפגש עם נתניהו כמועמד לתפקיד.

בסביבת ראש הממשלה העלו גם שמות חדשים בין המועמדים לתפקיד - רובם בנקאים לשעבר. מדובר בבכירים בשוק ההון שיצאו לגמלאות, כגון גליה מאור, מנכ"לית בנק לאומי ולשעבר המפקחת על הבנקים בבנק ישראל; אלי יונס, מנכ"ל מזרחי-טפחות והחשב הכללי באוצר לשעבר; אהרון פוגל, שכיהן כיו"ר מגדל, כמנכ"ל האוצר וכיו"ר הוועדה המייעצת של בנק ישראל. גם שמו של דוד ברודט, שהיה מנכ"ל האוצר והממונה על התקציבים ומכהן עתה כיו"ר בנק לאומי, עלה על השולחן.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "יומיים לאחר שהסיר פרנקל את מועמדותו ובשוק המקומי מתחילים כבר לעסוק במחליפים הפוטנציאליים, כשלחלל האוויר נזרקים שמות רבים. נראה שגם מקבלי ההחלטות, נתניהו ולפיד, מבינים כי לאור הסאגה סביב מינוי פרנקל הם לא יוכלו להשתהות בבחירת נגיד חדש וכנראה יודיעו על כך כבר בימים הקרובים. מינוי מהיר הינו חיוני להשבת היציבות ואמון השווקים.

למרות הזעזועים בזירה המקומית, הדולר-שקל ממשיך לבוסס במקום כמעט ללא שינוי. הדולר-שקל כלוא בטווח צר שבין 3.55 ל-3.58 שקלים, ונראה שיידרש טריגר משמעותי יותר כדי להניע פריצה לכאן או לכאן. והטריגר הזה עשוי להתרחש היום, כאשר בארצות הברית צפויים שני אירועי מפתח - פרסום דוח התמ"ג והחלטת הריבית של הבנק הפדרלי".