מאסימו מוראטי מוכר 70% מאינטר תמורת 300 מיליון אירו

הרוכש המיועד: איש העסקים האינדונזי אריק טוהיר ■ הפסדי המועדון האיטלקי מאז השתלט עליו מורטי ב-1995 נאמדים ב-1.4 מיליארד אירו

מאסימו מוראטי, הנשיא והבעלים של אינטר מאז 1995, נמצא על-סף מכירת כ-70% ממניות מועדון הכדורגל האיטלקי לאיש העסקים האינדונזי אריק טוהיר. אתר goal.com מדווח כי העסקה נאמדת ב-300 מיליון אירו.

"במשך שנים ארוכות, ואני חייב לקחת חלק באשמה הזו - ניצח הכדורגל האיטלקי על המגרש, אבל במונחים פיננסיים הפסדנו מול המתחרות שלנו באירופה", הסביר מוראטי בראיון שהתפרסם אתמול (שבת) ב"גזאטה דלו ספורט" את העסקה. "הכדורגל האיטלקי חי על כספי זכויות שידור ועסקאות מכירות שחקנים מרשימות, אבל כיום אנחנו לא מצליחים לייצר שיטה. יש לנו אצטדיונים לא מעודכנים ואין לנו פורמט שיכול למשוך התעניינות עולמית. הגעה של משקיע מאסיה, למשל, הופכת את השוק להרבה יותר נגיש מבחינתנו".

איל הנפט האיטלקי הוסיף: "אני פועל עבור האינטרס של האוהדים. אינטר תוכל להתנהל כעת תחת ניהול חדש ומודרני. הנוסטלגיה מאחורינו, אני מסתכל אל עבר העתיד. אינטר היא כמו ילדה יפה שאתה נותן הכל בשבילה - אבל מגיע זמן מסוים בו אתה צריך להיפרד ממנה ולשלוח אותה לקולג' ללמוד".

בעונות 2010/11 ו-2011/12 רשמה אינטר הפסדים כוללים בסך 163 מיליון אירו. לפי הערכות שונות, מאז מוראטי בן ה-68 לקח עליה את השליטה לפני 18 שנה, המינוס הכולל שלה הגיע לסכום מפלצתי של כ-1.4 מיליארד אירו. יש לציין כי מוראטי ניסה כבר לפני כשנה למכור כ-15% מהמועדון לתאגיד הבנייה הסיני CRCC, עסקה שלא הבשילה בסופו של דבר לכדי חתימה.

עבור אריק טוהיר, 44, שהוא בן לאחת המשפחות העשירות באינדונזיה ובבעלותו אחזקות רבות בכלי התקשורת המקומיים, זוהי אינה ההשקעה הראשונה בכדורגל: ב-2012 הוא הפך לחלק מקבוצת רכישה שקנתה את קבוצת DC יונייטד מהליגה האמריקאית.

על-פי דיווחים בכלי התקשורת באיטליה, ייתכן כי טוהיר יקנה בסופו של דבר נתח קטן יותר מהבעלות על אינטר. עדיין לא ברור האם מוראטי ימשיך לשמש לאחר השלמת העסקה כנשיא המועדון.