S&P מעלות הכניסה דירוג האשראי של כיל למעקב שלילי

בסוכנות הדירוג מעריכים כי האפשרות לשינוי מבני בענף, בעקבות הודעת אורקלי, עשויה לפגוע בפרופיל הפיננסי של החברה ■ נ"כון להיום קיים חוסר וודאות לגבי ההתפתחויות בשוק האשלג"

סוכנות הדירוג S&P מעלות הודיעה היום (א') כי היא מכניסה את דירוג האשראי של כיל (+AA) ל-CreditWatch עם אופק שלילי בעקבות הודעתה של חברת האשלג אורלקלי, לפיה בכוונתה למכור את האשלג באופן ישיר ובכך לשבור את קרטל האשלג. בסוכנות הדירוג מעריכים כי האפשרות לשינוי מבני בענף עשויה לפגוע בפרופיל הפיננסי של החברה.

"להערכתנו, למכירה ישירה על ידי Uralkali עלולות להיות השלכות לרעה על היחסים הפיננסים של כיל כתוצאה מהצפי לשינוי בדינמיקה שאפיינה את שוק האשלג עד כה, אפשרות למעבר לתחרות מחירים אגרסיבית, ולפיכך, פגיעה ברווחיות של החברות הפעילות בענף", מצייניםפ בסוכנות הדירוג. לכן, ב-S&P החליטו להכניס את דירוג האשראי של כיל ל-CreditWatch עם השלכות שליליות.

בסוכנות הדירוג מעריכים כי ענף הדשנים התאפיין בריכוזיות גבוהה, כאשר העובדה שמרבית היצרנים שיווקו באמצעות שני תאגידי הסחר במשך תקופה ארוכה תרמה לאיזון ביחס בין ההיצע לביקוש ולשמירה על רמת מחירים המטיבה עם מרבית יצרני האשלג.

ב-S&P מציינים עוד כי "נכון להיום קיים חוסר וודאות לגבי ההתפתחויות בשוק האשלג ברבעונים הקרובים בתקופה הקרובה את השפעתם על התחזית התפעולית שלנו לכיל ועל דירוג האשראי שלה במחירי האשלג והשפעה פוטנציאלית של גורמים ממתנים הנמכרת".